آفتاب

تهرانی‌ها برای دومین روز پیاپی هوای پاک تنفس کردند

تهرانی‌ها برای دومین روز پیاپی هوای پاک تنفس کردند

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به پاک بودن هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: انتظار می‌رود تا فردا (30 بهمن ماه) کیفیت هوای پایتخت در شرایط سالم باشد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۲۹ بهمن) نسبت به روز گذشته است که به تبع آن از سرعت وزش باد کاسته می‌شود و تنها در برخی ساعات به‌ویژه بعد از ظهر وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه به‌تدریج طی فردا (۳۰ بهمن) بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود، تصریح کرد: در برخی ساعات فردا افزایش میزان ابرناکی و وزش باد موثر از سمت نواحی غربی - شمال‌غربی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین دمای هوا در پایتخت تا روز آینده افزایش جزیی می‌یابد.

شهبازی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها طی امروز (۲۹ بهمن) نسبت به روز گذشته وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط سالم قرار خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: بر این اساس انتظار می‌رود تا فردا (۳۰ بهمن) همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، شرایط کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق پایتخت همچنان برقرار باشد.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه میانگین کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۴۳ در شرایط پاک قرار داشت، اظهار کرد: میانگین کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۶۳ در شرایط سالم است.

انتهای پیام

کد N2092264

وبگردی