آفتاب
حجت الاسلام حاج علی اکبری:

راهپیمایی 22 بهمن سجده شکر ملی بود

راهپیمایی 22 بهمن سجده شکر ملی بود

تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت:راهپیمایی باشکوه ملت ایران در 22 بهمن سجده شکر ملی و دو رکعت نماز از طرف ملت آگاه، صبور و باوفا بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «محمد جواد حاج علی اکبری» در خطبه اول نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ه) تهران، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و راهپیمایی باشکوه ملت ایران در 22 بهمن، گفت: ملت عزیز و بزرگ ایران در 22 بهمن 97 یکی از زیباترین جلوه های تقوای و شکر جمعی را به نمایش گذاشتند.
حاج علی اکبری یادآور شد: تقوا برای یک ملت مومن و یک جامعه انقلابی دارای جلوه های گوناگونی است و وقتی به صورت جمعی تقوای الهی رعایت و یک ملت بزرگ به فضل الهی از نعمتی بزرگ بهره مند می شوند، تقوا و ایمان آنها حکم می کند که شکر بزرگ به ساحت قدس ربوبی تقدیم کنند.
حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: ملتی که از حاکمیت ستمگران رها می شود و طعم آزادی و استقلال را می چشد و از ملتی که در پرتو استقرار ولایت الهی به بسیاری از آرزوهای خود دست می یابد و در مسیر فتح قله های بزرگ قرار می گیرد، انتظار شکر بزرگ و جمعی می رود و در واقع به بزرگترین وظیفه تقوای الهی فراخوانده می شوند.
وی با اشاره به آیات نخستین سوره ابراهیم (ع) گفت: در این آیات خداوند ماجرای رهایی یک ملت از چنگال فرعونیان را آورده است و این رهایی با حضور ولی و حجت خدا اتفاق می افتد. مردم از ظلمات طاغوت به نور الهی می رسند و نجات بزرگ رخ می دهد و در چنین روزی که روز طلوع و روز رهایی است، یوم الله و روز خدا است و در حقیقت روز تجلی و امر پروردگار است.
خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: نعمت ولایت الهی بسیار بزرگ است و جامعه ای که یوم الله را درک کرد یعنی به بزرگترین نعمت و آزادی از چنگال فرعونیان و قرار گرفتن در سایه سار الهی است، دست یافته است.
حاج علی اکبری تصریح کرد: فضل الهی نصیب ملت ایران شد و به تقوای الهی که متجلی در شکر است فراخوان شد تا با انجام مراسم خضوع و ادب بندگی در قالب شکر و سپاس جامعه به توسعه، گسترش ظرفیت ها و استعداد های دست یابد و این شکرگذاری موجب پرورش و گسترش استعدادهای انسانی، معنوی و برکت ظرفیت های مادی می شود.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران قدرشناس و شاکر است، افزود: شکر زبانی، قلبی، عملی و مخصوصا شکر عملی یعنی به میدان آمدن و پاسداشت جمعی این نعمت عظما که بعد از 40 سال ملتی هستیم که نعمت بزرگ شامل حال ما شده است و باید خداوند متعال را سپاسگزاری کنیم و حق تقوا در شکر نعمت الهی به جای آوریم.
حاج علی اکبری گفت: ملت ایران شکور است و برای کسی که به آزادی و ولایت الهی رسیده است، دو صبوری و شکوری جلوه اصلی تقوا است تا به قله های شرف و کرامت برسد.
خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: پرنده خوشبختی یک ملت رهایی یافته از چنگال فرعونیان دو بال دارد. دو رکن و ستون اصلی یک امت برگزیده و مفتخر به ولایت الهی صبر و شکر است و منظور از صبر انقلابی برای ملت انقلاب کرده این است که آنان را در برابر بحران ها و چالش ها حفظ می کند و شکور بودن شکر گسترده، جامع و عملی می خواهد که موجب شکوفایی ظرفیت ها و قرار گرفتن ملت در مسیر تعالی می شود.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: ملت عزیز ایران در جریان نهضت اسلامی از این دو عنصر بهره وافر داشت و در چله گذشته بسیار صبور و شکور بود که نماد شکر ملی ایران، راهپیمایی 22 است و امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بین همایش های شاکرانه ملت جلوه بدیعی داشت.
وی افزود: بعد از مرور الطاف الهی در این چهلمین سال، ملت ایران در میان نبرد سنگین رسانه ای و در شرایط دشمنی ها، دشواری های اقتصادی و شرایط خاص آب و هوایی روز 22 بهمن ماه، حماسه فاطمی آفریدند.
حاج علی اکبری گفت: همه آمدند و 22 بهمن بی نظیر بود. این را همه اعتراف کردند و شمارندگان جمعیت 22 بهمن بر کمیت و کیفیت حضور سرافرازانه ملت اعلام کردند.
وی اضافه کرد: حضور ملت ایران در یوم الله 22 بهمن، خداقوت عاشقانه به رهبر حکیم انقلاب، دستمریزاد هوشمندانه به خادمان صادق ملت، بوسه عارفانه بر جبین شهدا و خانواده های شهدا، لبخند مهر به مستضعفان عالم بود و در عین حال نشانگر طوفان خشم، سیلی به یاد ماندنی بر چهره سیاه شیاطین و دشمنان ملت ایران بود و ملت ایران با حضور خود برای دشمنان یک تحقیر تاریخی رقم زدند و یک هشدار جانانه برای خائنان و کم گذاران و نفوذی ها و ناراضی تراش ها اعلام کردند.
اجتمام*3229* 1200
کد N2089228

وبگردی