آفتاب

شیلی برای میزبانی مشترک از جام جهانی 2030 وارد گود شد

شیلی برای میزبانی مشترک از جام جهانی 2030 وارد گود شد

تهران- ایرنا- چهار کشور آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه و شیلی پیشنهاد مشترک خود را برای میزبانی از جام جهانی 2030 تسلیم کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز جمعه با درج این خبر نوشت: آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه پیش تر پیشنهاد مشترک خود را برای میزبانی از این تورنمنت معتبر ارائه داده بودند اما «سباستبن پینرا» رئیس جمهوری شیلی با انتشار توییتی اعلام کرد که روسای جمهور کشورهای مذکور با حضور شیلی در پیشنهاد میزبانی مشترک موافقت کرده اند.
این در حالی است که دسامبر سال گذشته، «اِوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی که از قضا یکی از هواداران دوآتشه فوتبال نیز هست، پیشنهاد خود را برای پیوستن به جمع کشورهای آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه اعلام کرده بود که البته مورد پذیرش واقع نشد.
کشور اروگوئه نخستین دوره جام جهانی را در سال 1930 میزبانی و عنوان قهرمانی را نیز در همان سال از آن خود کرد؛ شیلی در سال 1962 میزبانی این رقابت ها را بر عهده گرفت و آرژانتین نیز با تقلید از دستاورد همسایگان خود، در سال 1978، در خاک خودی جام طلایی جهان را بالای سر برد.
درست مشابه مورالس، «مائوریتسیو ماکری» رئیس جمهوری آرژانتین، «تاباره واسکوئز» رئیس جمهوری اروگوئه و «ماریو عبدو بنیتز» رئیس جمهوری پاراگوئه، همگی از طرفداران پر و پا قرص فوتبال محسوب شده و سابقه ریاست یک باشگاه را در کشورشان در کارنامه دارند.
این در حالی است که پینرا یک تاجر میلیاردر است که کار خود را به عنوان آموزگار آغاز کرد و هیچ پیشینه ای مرتبط با فوتبال در کارنامه کاری ندارد.
کشورهای آمریکای جنوبی برای کسب امتیاز میزبانی یکصدمین سال برگزاری این تورنمنت باید با پیشنهاد کشور مراکش و چندین پیشنهاد مشترک دیگر از جمله بریتانیا و ایرلند و همچنین پیشنهاد مشترک کنفدراسیون های اروپا شرقی شامل یونان، صربستان، بلغارستان و رومانی رقابت کنند.
ورزشی**3991**9118**
کد N2089163

وبگردی