آفتاب

زندان دیو مکانی مرموز و ترسناک در ایران! | تصاویر

زندان دیو مکانی مرموز و ترسناک در ایران! | تصاویر

میزان نوشت: در سه کیلومتری غرب تخت سلیمان در آذربایجان غربی، کوهی واقع شده است که شکل و شمایل عجیبی داشته و به زندان دیو یا زندان سلیمان معروف است.

  زندان دیو یا زندان سلیمان کوهی است که در دل آذربایجان واقع  شده، ارتفاع کوهی که به زندان دیو معروف است در حدود ۸۷ تا ۱۰۸ متر است. هرچند این کوه، یک کوه معمولی نیست. این کوه، میان‌تهی است و درون آن گودال بزرگی قرار دارد که طول آن ۸۰ متر و قطر دهانه‌ی آن تقریبا به ۶۵ متر می‌رسد! مردم بومی منطقه معتقدند که این گودال، زندان مخصوص حضرت سلیمان بوده و دیوهایی را که از او نافرمانی می‌کرده‌اند را درون این گودال عمیق و عجیب می‌انداخته است.

می‌گویند این کوه در زمان مانایی‌ها، نیایشگاه بوده است و این را می‌توان از باقیمانده‌ی آثار بنای سنگی که در اطراف دهانه و در بالای کوه واقع شده بوده، متوجه شد. عده‌ای هم معتقدند که این آثار، باقیمانده‌ی بنایی است که حضرت سلیمان جهت محافظت از زندان دیو ساخته بوده است. داستان‌ها و ماجراهای زیادی در مورد زندان دیو یا زندان سلیمان در میان اهالی منطقه رد و بدل می‌شود که این کوه را مخوف‌تر از آنی که هست جلوه می‌دهد.

افرادی که توانسته‌اند خودشان را به بالای کوه برسانند، نگاه کردن به درون حفره را یکی از عجیب‌ترین و هولناک‌ترین تجربیاتشان دانسته‌اند. اگر شما هم تجهیزات لازم را داشته و دل و جرات بالا رفتن از این کوه عجیب را دارید، در هنگام نگاه انداختن به درون حفره، باید خیلی مراقب باشید تا به درون کوه نیفتید، چون هیچ راهی برای رسیدن به دهانه‌ی حفره در داخل وجود نداشته و خطر مرگ را به همراه دارد.

کد N2083668

وبگردی