آفتاب

شمیم ریحان جلوه‌گاهی از آثار خوشنویسی 18 بانوی کاتب قرآن

شمیم ریحان جلوه‌گاهی از آثار خوشنویسی 18 بانوی کاتب قرآن

تهران- ایرنا- نمایشگاه «شمیم ریحان» با ارائه 40 اثر خوشنویسی 18 بانوی کاتب قرآن از 24 بهمن تا روز ولادت آن حضرت فاطمه زهرا (س) هفتم اسفندماه در موزه ملک برگزار می‌شود.

مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: از 18 بانوی کاتب قرآن، یکصد اثر خوشنویسی حاصل کتابت آیات و سوره‌های مختلف قرآنی و احادیثی در ارتباط با فاطمه زهرا (س) به دبیرخانه نمایشگاه شمیم ریحان رسید که با توجه به فضای محدودیت فضای فیزیکی موزه ملک (در میدان امام خمینی) 40 اثر برای عرضه و نمایش انتخاب شد.
مهدی بابایی افزود: این نمایشگاه از روز 24 بهمن ماه آغاز شده و در روز هفتم اسفندماه همزمان با ولادت بانوی دو عالم خاتمه می‌یابد و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 8:30 تا 16:30 به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل از آثار نمایشگاه بازدید کنند.
وی درباره برنامه‌های اختتامیه این نمایشگاه نیز گفت: دو نفر از بانوان اصفهانی کاتبی که برای نمایشگاه اثر خوشنویسی قرآن عرضه کرده و در نمایشگاه شمیم ریحان حضور دارند موفق به کتابت کامل «صحیفه سجادیه» برای نخستین بار شده‌اند که این دو جلد کتاب، روز اختتامیه نمایشگاه رونمایی می‌شود.
بابایی افزود: همچنین اختتامیه نمایشگاه شمیم ریحان همراه با نشست تخصصی کاتبان ممتاز قرآن کریم خواهد بود.
مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم ادامه داد: همچنین در راستای به روزرسانی بانک اطلاعاتی کاتبان قرآن، این مرکز فراخوان کتابت سوره «انسان» را منتشر کرده است که متقاضیان می‌توانند تا هفتم اسفندماه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
بابایی گفت: به پنج نفر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد و همچنین 30 نفر از منتخبان نیز برای حضور در 6 کارگاه آموزشی تخصصی که هر دو ماه یک بار با حضور استادان خوشنویسی برگزار می‌شود، انتخاب شده و حین آموزش، کتابت بخشی از قرآن به آنها محول می‌شود تا مجموع هنر آنها در چند مجلد قرآن کتابت شده در سال آینده رونمایی شود.
فراهنگ**3009** 1055
کد N2082224

وبگردی