آفتاب
رئیس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با ایرنا:

امدادرسانی سیل و کولاک در 17 استان ادامه دارد

امدادرسانی سیل و کولاک در 17 استان ادامه دارد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی به متاثران و حادثه دیدگان از سیل، برف و کولاک در ١٧ استان کشور از سوی نیروهای امدادگر و نجاتگر این سازمان خبر داد.

مرتضی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، به تشریح اقدامات نیروهای امدادرسان هلال احمر در حوادث جوی از روز 13 تا ١٥بهمن پرداخت و اظهار داشت: از 2 روز گذشته تاکنون (سیل، برف و کولاک) در 17 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، اردبیل، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان هموطنانمان را 45 شهر، روستا و محورهای کوهستانی با مشکلاتی همراه کرده است.
وی ادامه داد: با تلاش امدادگران مستقر در پایگاه های امداد و نجات این استان ها، به دو هزار و 200 نفر از هموطنان که در میان آنان زنان و کودکان نیز بودند امدادرسانی شد، که از این تعداد 132 نفر از خدمات اسکان اضطراری هلال احمر بهره مند شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در 2 روز گذشته نیروهای امدادرسان هلال احمر دو مصدوم بدحال را به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و به 6 نفر دیگر از مجروحان حوادث در محل وقوع حادثه خدمات امداد و کمک اولیه را ارائه کردند.
به گفته سلیمی، در مدت زمان یادشده امدادگران توانستند با استفاده از تکنیک نجات فنی341 دستگاه خودروی در برف مانده را نیز به حرکت درآورند که این خدمات رسانی توسط 62 گروه آماده و واکنش سریع امدادی و با استفاده از 212 نیروی عملیاتی امداد و نجات انجام شده است.
وی همچنین از فوت یک نفر بر اثر (گرفتارشدن خودروی پراید در مسیر سیلاب هرمزگان به رودان) خبر داد.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.
وی با بیان اینکه امدادرسانی در 17 استان کشور ادامه دارد، اضافه کرد: امدادگران و نجاتگران هلال احمر برای ارائه خدمات متنوع امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری آسیب دیدگان و متاثران از انواع حوادث در کنار مردم هستند تا با ارائه خدمات امدادی در شرایط اضطراری عمومی نیازهای اولیه آنان را برطرف کنند.
از هفته گذشته سیلاب تعداد زیادی از روستاهای شمال خوزستان را در برگرفته و بارندگی شدید و باز شدن سد دز و کرخه به سیل و آبگرفتگی در شمال خوزستان از جمله 14 روستای شهرستان شوش، روستای آلبوعفری شمالی شهرستان دشت آزادگان، شهر رفیع از شهرستان هویزه و نیز روستای چم در شهرستان شوشتر منجر شد.
مسئولان سازمان مدیریت بحران اعلام کرده اند که وقوع این سیل را پیش بینی کرده بودند اما بسیاری از مردم روستاها و مناطق سیل زده از مشکلات به وجود آمده، نبود نیروهای امدادی در برخی روستاها و کندی عملیات امدادرسانی به علت کمبود نیرو و امکانات فنی پیشرفته ناراضی هستند، در بسیاری از روستاها مردم به صورت خود جوش با وسایلی که در اختیار دارند برای ایجاد سیل بند و تخلیه آب از خانه ها اقدام می کنند.
اجتمام *7029 * 3063
کد N2079352

وبگردی