آفتاب
برای حضور در رقابتهای جهانی؛

دلیل «انتخاب» برادران عالمیان برای تیم ملی بدون حضور در مسابقات

دلیل «انتخاب» برادران عالمیان برای تیم ملی بدون حضور در مسابقات

به گفته سرمربی تیم ملی تنیس روی میز، توجه به عملکرد نوشاد در بازی های آسیایی و موقعیت نیما در رنکینگ جهانی باعث انتخاب آنها در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، برای حضور در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان، تیم ملی ایران سال آینده با چهار بازیکن راهی بوداپست مجارستان می شود. نوشاد و نیما عالمیان همراه با امیرحسین هدایی و میعاد لطفی ترکیب بازیکنان اعزامی به این رقابت ها را تشکیل می دهند.

لطفی آخرین بازیکنی بود که سهمیه شرکت در این رقابت ها را کسب کرد. وی با صدرنشینی در مرحله پنجم تور ایرانی بزرگسالان و عنوان دومی مجموع این رقابت ها صاحب سهمیه جهانی برای حضور در ترکیب تیم ملی شد در حالیکه پیش از این امیرحسین هدایی هم به واسطه نتیجه گیری مطلوب در چهار مرحله قبلی تور ایرانی به این سهمیه دست یافته بود. 

در واقع رقابت های تور ایرانی بزرگسالان که طی پنج مرحله برگزار شد یکی از ملاک های اصلی برای انتخاب ملی پوشان بود با این حال برادران عالمیان که در مرحله نهایی این مسابقات غایب بودند و در کل فقط در مراحل اول و دوم تور ایرانی شرکت داشتند به صورت انتصابی در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان قرار گرفتند.

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار  مهر در مورد چرایی حضورِ انتصابی برادران عالمیان در ترکیب جهانی این تیم و همچنین غیبت افشین نوروزی که نتوانست در پایان مرحله پنجم تور ایرانی بزرگسالان، سهمیه نفر چهارم تیم ملی را به خود اختصاص دهد، توضیح داد. 

وی با یادآوری عملکرد خوب نوشاد عالمیان در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی گفت: نوشاد طی یک سال گذشته روند صعودی خوبی در میادین مختلف داشت اما در بازی های آسیایی با قرار گرفتن در جایگاه سوم انفرادی، بعد از ۵۲ سال تنیس روی میز ایران را صاحب مدال آسیایی کرد. به همین دلیل این بازیکن به صورت انتصابی در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی قرار گرفت. 

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در مورد دلیل انتخاب نیما عالمیان هم یادآور شد: به خاطر فعالیت در لیگ فرانسه نیما نمی توانست در مرحله پنجم تور ایرانی شرکت داشته باشد این درحالی است که وی در حال حاضر نفر اول بازیکنان ایرانی در رنکینگ فدراسیون جهانی است. همین موضوع دلیل انتصاب نیما در ترکیب تیم ملی است. 

لطف الله نسبی با تاکید بر اینکه رقابت های تور ایرانی بزرگسالان و نتایج به دست آمده در آنها در انتخاب ملی پوشان تعیین کننده بود، خاطرنشان کرد: از مجموع پنج مرحله مسابقات تور ایرانی، بازیکنان باید حداقل در سه مرحله شرکت می کردند تا بهترین نتیجه آنها ملاک عمل قرار بگیرد. پیش از برگزاری مرحله پنجم تور ایرانی و طی چهار مرحله قبلی، عملکرد حسین هدایی  به گونه ای بود که توانست سهمیه تیم ملی را بگیرد. این بازیکن در مرحله پنجم مسابقات شرکت نداشت با این حال در مجموع این رقابت ها صدرنشین شد. 

وی ادامه داد: در پایان مرحله پنجم تور ایرانی هم میعاد لطفی صدرنشین شد و در مجموع مسابقات هم جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. لطفی اینگونه سهمیه باقی مانده تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

لطف الله نسبی در مورد غیبت افشین نوروزی گفت: به هر حال ملاک ما برای انتخاب ملی پوشان توجه به تور ایرانی و عملکرد آنها در این رقابت ها بود. دو نفر برتر مسابقات می توانستند این سهمیه را بگیرند در حالیکه افشین نوروزی نتوانست به یکی از این دو سهمیه دست یابد. نوروزی بازیکنی با تجربه با قابلیت های قابل توجه است اما به هر حال در رقابت با دیگر بازیکنان شرکت کننده در تور ایرانی نتوانست صاحب سهمیه تیم ملی شود. 

وی تاکید کرد که در غیاب افشین نوروزی و در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ جهان، نوشاد عالمیان کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز ایران خواهد بود. 

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه از هفته آینده اردوی این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آغاز می شود و با یادآوری اینکه شرکت در مسابقات عمان و قطر همراه با حضور در اردوی مشترک با مجارستان و کره شمالی از برنامه های پیش بینی شده برای آماده سازی ملی پوشان است، ابراز امیدواری کرد که بازیکنان ایران بتوانند در بخش انفرادی و دوبل رقابت های قهرمانی جهان همچون بخش تیمی این مسابقات نتایج قابل قبولی بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان اول تا هشتم اردیبهشت ماه سال آینده در بخش انفرادی، تیمی و دوبل برگزار می شود. اردیبهشت ماه امسال در بخش تیمی این رقابت ها، تیم ایران با صعود به فینال دسته دوم راهی دسته اول شد و در جمع ۲۴ تیم برتر مسابقات قرار گرفت. 

کد N2077162

وبگردی