آفتاب

ارائه بسته اختصاصی آموزش همگانی آشنایی با مخاطرات و کمک‌های اولیه به ناشنوایان

ارائه بسته اختصاصی آموزش همگانی آشنایی با مخاطرات و کمک‌های اولیه به ناشنوایان

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از ارائه آموزش‌های همگانی اختصاصی ویژه ناشنوایان در زمینه آشنایی با مخاطرات و کمک‌های اولیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سلطانی با اعلام این خبر به نشست با شبکه ناشنوایان کشور اشاره و اظهار کرد: در نشست با شبکه ناشنوایان کشور که بیش از ۶۰ سازمان مردم نهاد پیگیر امور ناشنوایان عضو آن هستند، مقرر شد تا هلال احمر در زمینه آموزش آشنایی با مخاطرات و کمک‌های اولیه به ناشنوایان که متاسفانه تا کنون از هیچ آموزشی در این زمینه برخوردار نبوده اند، همکاری های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار مسئولان شبکه ناشنوایان ۷۰۰ هزار ناشنوا در کل کشور وجود دارد، گفت: بر این اساس بسته اختصاصی آموزش ناشنوایان در زمینه آشنایی با مخاطرات و کمک های اولیه در نظر گرفته شده و همزمان با دهه فجر این آموزش ها به صورت آزمایشی به ۴۰۰۰ ناشنوای استان خراسان رضوی ارائه خواهد شد.


سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری درباره نحوه ارائه این آموزش‌ها، توضیح داد: این آموزش‌ها در ابتدا با حضور مترجمان ناشنوایان در کنار مربیان آموزشی هلال احمر، به آنها ارائه می‌شود و به مرور از میان ناشنوایان مربیانی برای ارائه آموزش ها تربیت خواهیم کرد تا این آموزش های همگانی را به همنوعان خود ارائه کرده و توانمندتر شوند.


بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی گفت: مقرر شده است تا بانک اطلاعات ناشنوایان کشور به تفکیک سن، جنس و تحصیلات در اختیار هلال احمر قرار گیرد تا بر اساس آن برنامه ریزی های لازم برای ارائه آموزش ها در سایر استان‌ها انجام شود.

انتهای پیام

کد N2075580

وبگردی