آفتاب

ضرب‌الاجل ۵ روزه هاشمی به شهرداری

ضرب‌الاجل ۵ روزه هاشمی به شهرداری

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس شورای شهر تهران گفت: از شهرداری می‌خواهیم قبل از روز یکشنبه هفته آینده لایحه بودجه ۹۸ را در اختیار شورا قرار دهد.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در آغاز صد و بیستمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت درگذشت محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی و شهردار تهران در سال‌های دفاع مقدس گفت: اکنون در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و از آنجایی که چهلمین سال برای وجود انسانی و زندگی عقلانی او نشان از بلوغ و کمال دارد ما باید در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حدیث بالندگی و بلوغ انقلاب را برای نسل جدید روایت کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آیین رونمایی از اسناد شورای انقلاب که دیروز در خانه موزه مرحوم هاشمی رفسنجانی برگزار شد، اظهار کرد: گردهمایی اعضای شورای انقلاب که مادر همه مجامع قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران است نشان داد که خانواده انقلاب با وجود همه تفاوت‌ها و اختلاف سلایق ظرفیت همدلی را دارد.

وی با تأکید بر اینکه چهلمین سال انقلاب نباید تنها مختص به جشن شود،تصریح کرد: انتظار مردم از مسئولان بازگشت آرمان‌ها و مشی ابتدای انقلاب در آزاداندیشی و آرامان‌گرایی است.

هاشمی افزود: مسئولان ارشد قضایی کشور پیام‌های امیدوار کننده‌ای در مورد افزایش سعه صدر می‌دهند و امیدواریم هر چه زودتر این نویدها عملی شود و شکاف‌هایی که در وحدت و همدلی مردم افتاده ترمیم شود.

رئیس شورای شهر تهران، در ادامه گریزی هم به لایحه بودجه ۹۸ شهرداری تهران زد و گفت: امیدواریم که هرچه سریع‌تر این لایحه به شورا ارسال شود زیرا ما تنها یک ماه فرصت داریم تا این لایحه را بررسی کنیم.

هاشمی با بیان اینکه پس از ارسال لایحه بودجه ۹۸ فرآیند بررسی آن آغاز می‌شود اظهار کرد: در این شرایط تنها ۵ روز فرصت داده شده تا اعضا پیشنهادات خود را برای بررسی لایحه ارائه دهند و بعد از آن رسیدگی به تبصره‌ها و منابع و مصارف بودجه‌ای شروع خواهد شد و سپس نسبت به گزارش‌های سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری رسیدگی به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه مدت زمان رسیدگی به لایحه بودجه ۹۸ یک ماه زمان خواهد برد، اظهار کرد: شهرداری باید لایحه بودجه ۹۸ را تا یک هفته دیگر به شورا ارسال کند، در غیر این صورت ما دچار مشکل می‌شویم.

رئیس شورای شهر تهران در پایان تأکید کرد: از شهرداری می‌خواهیم قبل از روز یکشنبه هفته آینده لایحه بودجه ۹۸ شهرداری را در اختیار شورا قرار دهد.

۴۷۴۷

کد N2074395

وبگردی