آفتاب

ژاپن با مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های آمریکا همگروه شد

ژاپن با مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های آمریکا همگروه شد

تهران- ایرنا- براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، تیم ملی ژاپن در این دوره از جام ملت های آمریکای جنوبی که در برزیل برگزار می شود، در گروه سوم با تیم های اروگوئه، اکوآدور و مدافع عنوان قهرمانی یعنی شیلی پیکار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ژاپن تایمز روز شنبه نوشت: سامورایی های آبی که هم اکنون در رتبه پنجاهم رده بندی فیفا قرار دارند، رقابت خود در این تورنمنت را روز 17 ژوئن و با بازی مقابل شیلی رده سیزدهمی در سائوپائولو آغاز خواهند کرد.
شاگردان «هجیمه موریاسو» در ادامه، 20 ژوئن به مصاف اروگوئه رده هفتمی رفته و در آخرین بازی مرحله گروهی خود با اکوادوری که در رده 57 فیفا جای دارد، پیکار خواهند کرد.
در این بین، تیم ملی اروگوئه که با 15 بار قهرمانی در کوپا امریکا، رکورد دار این تورنمنت محسوب می شود بدنبال شکست 4 بر 3 مقابل ژاپن در اکتبر سال گذشته با انگیزه انتقام جویی به مصاف سامورایی ها خواهد رفت.
ژاپن دومین حضور خود را در این تورنمنت به عنوان میهمان جام ملت های آمریکای جنوبی، تجربه خواهد کرد؛ این در حالی است که میزبان جام جهانی 2022 یعنی قطر نیز به عنوان دیگر کشور میهمان این تورنمنت راهی برزیل خواهد شد؛ تورنمنتی که از 14 ژوئن تا 7 جولای برگزار خواهد شد.
فدراسیون فوتبال ژاپن دسامبر گذشته اعلام کرد که آنها تیم بزرگسالان خود را راهی این رقابت ها خواهند کرد؛ این در حالی است که آنها در ابتدا قصد داشتند تا تیم زیر 23 سال خود را در راستای آماده سازی برای شرکت در المپیک 2020 توکیو روانه برزیل کنند.
تیم ملی ژاپن هم اکنون در امارات متحده عربی به سر می برد؛ جایی که می بایست در مرحله نیمه نهایی جام ملت های 2019 آسیا به مصاف یکی از محتمل ترین گزینه های قهرمانی این تورنمنت آسیایی یعنی ایران برود.
در رقابت های کوپا امریکا 12 تیم در سه گروه به رقابت می پردازند و 8 تیم راهی مرحله حذفی خواهند شد؛ فینال این بازی ها در ورزشگاه ماراکانا ریو دوژانرو برگزار خواهد شد؛ جایی که فینال جام جهانی 2014 برزیل، مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک تابستانی 2016 و همچنین بازی فینال رقابت های فوتبال زنان و مردان آن تورنمنت را میزبانی کرد.
ورزشی**3991**9129
کد N2071654

وبگردی