آفتاب
موسوی در نشست خبری:

چهار هدف برای ورزش بانوان تعیین شد/ اعتبارات کمتر از ۵ درصد بود

چهار هدف برای ورزش بانوان تعیین شد/ اعتبارات کمتر از ۵ درصد بود

سرپرست معاونت ورزش بانوان ضمن تشریح فعالیت های این بخش گفت: اعتبارات تخصیص یافته به ورزش زنان قبل از انقلاب کمتر از ٥ درصد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا موسوی سرپرست امور بانوان وزارت ورزش در نشست خبری که امروز با عنوان بازخوانی چهل سال ورزش بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در محل وزارت ورزش برگزار شد، به بررسی وضعیت ورزش بانوان و مسائل مرتبط با آنها طی این مدت پرداخت.

وی در آغاز صحبت های خود با بیان اینکه شورای انقلاب اسلامی در آغاز راه توجه به ورزش زنان ٤ هدف برای این حوزه تدوین کرد، گفت: فراهم کردن شرایط و دستیابی به امکانات، جهت دهی به اوقات فراغت زنان در راستای سلامت و کسب نشاط، توسعه و تجهیز امکانات و ارائه الگوی شایسته به جوامع اسلامی از اهدافی بود که برای ورزش بانوان تعیین شد.

به گفته موسوی در سال ١٣٦٠ کمیته ورزش بانوان تشکیل شد، سال ٦٥ عنوان این کمیته به مدیریت ورزش زنان تغییر کرد، در سال ٦٨ اداره کل ورزش بانوان تشکیل شد و سال ٧٢ عنوان ان به معاون سازمان تربیت بدنی در حوزه بانوان تغییر کرد. عنوان مرکز توسعه ورزش زنان برای این حوزه در سال ٨٢ انتخاب شد. در سال ٨٥ دفتر توسعه ورزش قهرمانی شکل گرفت و در سال ٨٩ هم این عنوان مجددا تغییر و معاونت امور ورزش قهرمانی نام گرفت. در سال ٩٧ هم معاونت توسعه ورزش زنان تشکیل شد.

سرپرست حوزه ورزش بانوان در وزارت ورزش در ادامه به توسعه تعداد ورزشکاران زن و مدالهای انها اشاره کرد و گفت: سال ١٩٩٠ توانستیم در رشته تیراندازی مجوز حجاب را برای ورزشکاران مان بگیریم. طی این مدت در زمینه کرسی بین المللی و تعداد انها هم ارتقا داشته این طوریکه تعداد کرسی های بین المللی ما به ٥٢ ارتقاء پیدا کرده است. تعداد مدال های بین المللی، بودجه و اماکن ورزشی نیز از دیگر مواردی بود که بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته است.

موسوی در بخشی دیگر از گزارشات خود در مورد ردیف اعتبارات برای ورزش بانوان گفت: استان ها بخش مستقلی از دریافت ردیف بودجه دارند. اعتبارات تخصیص یافته به ورزش زنان قبل از انقلاب کمتر از ٥ درصد بود.

اختیارات نواب رئیس بانوان در اساسنانه جدید فدراسیون ها موضوع دیگری بود که موسوی در رابطه با آن گفت: نواب رئیس ما می توانند همان شرح وظایف مردان را داشته باشند. نواب رئیس در حال حاضر هم مستقل هستند اما از نظر حقوقی مشکل داشتند که با تصویب اساسنامه مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه در بحث تربیت مدیریت زنان مانند تربیت داوران و مربیان فعال نبودیم، اظهار داشت: با این حال تلاش مان این بود که در زمینه تخصصی از افرادی برای پست نواب رئیس استفاده کنیم. وزیر ورزش هم ورزش زنان را با مردان برابر می بیند اما نمی توان قول داد آیا اداره روند بانوان با تغییر مدیریت همین طور دنبال می شود یا خیر؟ کمیسیون ورزش زنان دوره ای برای نواب رئیس در همه زمینه ها داشته که امیدواریم به ورزش بانوان کمک کند.

کد N2071107

وبگردی