آفتاب
مردم برای صرفه جویی، روزه بگیرند؛

امام جمعه تهران: آتش برخی تصمیم های نابجا همچنان می سوزاند

امام جمعه تهران: آتش برخی تصمیم های نابجا همچنان می سوزاند

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه، برخی گناهان و اشتباهات، اثرات بسیار زیادی دارند، گفت: یک تصمیم نابجا مدتها مردم را گرفتار چالش اقتصادی، نگرانی و اضطراب کرده و همچنان تلفات می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با بیان اینکه، کیفیت بعضی گناهان بسیار بالاست و به هم زدن امنیت، عفت عمومی و اقتصاد را بدنبال دارد، گفت: «ممکن است یک نفر کاری کند که با یک تصمیم نابجا ارزی، مدت ها مردم را گرفتار چالش اقتصادی، نگرانی و اضطراب کند. این یک تصمیم بود اما اثر آن برای آن روز نبود بلکه آتشی است که همچنان می سوزاند و تلفات می گیرد.»

** مسئولان بدون حاشیه سازی مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنند
امام جمعه موقت تهران با یادآوری سفر اخیر خود به شهر مشهد و گفت و گو با مردم و زائران حرم امام رضا (ع) اظهار داشت: «برخی از فشار اقتصادی گریه کرده و می گفتند ما چه کار کنیم؟ ما باید تدبیر و برنامه داشته باشیم؛ مسئولان ما باید بیدار شوند و خدا را در نظر بگیرند؛ باید بدون حاشیه سازی مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنند و واقعیات جامعه و عللی که باعث ایجاد چنین مشکلاتی برای قشر عظیمی از مردم شده را برطرف کنند.»
صدیقی ادامه داد: «باید توبه کنند؛ باید برگردند؛ حرف هایی که همه را می رنجاند و در عین حال حاشیه سازی است؛ وقتی جواب درست به مشکلات به مشکلات داده نشد باید یک فضای دیگری را برای سرگرمی ایجاد کنیم؟» مسئولان باید تصمیم های نپخته خود را جبران و از مردم و خدا عذرخواهی کنند.»
خطیب جمعه تهران درعین حال از مردم خواست از مشکلات و مسائل اقتصادی، نماز استغاثه به حضرت زهرا(س)، نماز جعفر طیار و نماز امام زمان (عج) بخوانند و به خداوند پناه ببرند و صبر پیشه کنند.
وی ادامه داد: مردم همچنین در شرایط کنونی در درجه اول برای ارتباط با خدا و بعد برای صرفه جویی و کنترل مصرف، روزه بگیرند زیرا همانطور که خداوند فرموده، یکی از آثار و برکات روزه جلوگیری از اسراف و استفاده از امکانات به مقدار ضرورت است.

** جنگ اعتقادی در صدر برنامه های دشمن
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه، خداوند وعده های خود را در تاریخ عملی کرده است و دشمنان شما را با نیروهای غیبی از پای در می آورد، گفت: نگران نباشید؛ اگر شما استقامت کنید و برای خدا بیاخیزید و از مشکلات نهراسید، خدا نیروهای آسمانی و عرشی را در کنار شما قرار می دهد.
امام جمعه موقت تهران با اعلام اینکه امروز، دشمن جنگ اعتقادی را در صدر برنامه های خود قرار داده است، خاطرنشان ساخت: «اینکه در حال حاضر مشاهده می کنید مشکلات اخلاقی، فحشا و منکرات در شبکه های مجازی در یک هجمه جهنمی اینگونه دامن زده می شود و بمباران می کنند، به دلیل آن است که با فساد عملی، فساد عقیده ای نیز پیش خواهد آمد.»
وی افزود: گاهی یک نفر یک گناه سخت، شدید و زیان باری می کند که مردم با آن گناه تحت فشار قرار گرفته و استخوان های آنها شکسته و نتیجه آن می شود که برخی با اصل ولایت، توحید و دین درافتاده و عملا سخنانی برخلاف حرف های ائمه بزنند.
صدیقی اضافه کرد: «بنده از از جوانان می خواهم که اگر می خواهند مفید باشند، خدا را از یاد نبرند؛ دست خدا بسته نیست و خدا بن بست ندارد؛ قدرت او بیکران است و آن قدرت لایزال و به ما در مشکلات پناهگاه نشان داده است.»
علمی ** 1836 ** 2023
کد N2070551

وبگردی