آفتاب

کسی قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست

کسی قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست

معاون قوه قضائیه تاکید کرد: هیچکس در این مملکت قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست. آنهایی که دلسوز نظام هستند معتقدند این فضا باید مدیریت شود. آنچه که ما قائل هستیم مدیریت فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: در قوه قضائیه ما مشکل اساسی در ابلاغ اوراق قضایی داشتیم که به صورت کاغذ چاپ می‌‌‌شد تا به دست شهروندان برسد اما برخی از این ابلاغیه‌‌ها که به صورت دستی توسط سرباز و پست ارسال می‌‌شد، به دست صاحبان آن نمی‌‌رسید.

وی با بیان اینکه نرسیدن ابلاغ به دست کسی که باید در دادگاه حاضر شود، باعث تمدید وقت دادگاه و مشکلات عدیده بود، اظهار داشت: ما متوجه شدیم تا ۶۰ درصد ابلاغ‌‌ها به دست صاحب اصلی نمی‌‌‌رسید و به همین جهت هم با راه‌‌انداری سامانه سنا و ابلاغ الکترونیک این مشکل حل شد. گاهی هم ابلاغ پشت درمی‌‌افتاد یا در اختیار شخص دیگری قرار می‌‌گرفت. 

رئیس مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: همکاران ما گاهی تا بیست اشکال در رابطه با ابلاغ کاغذی مطرح می‌‌‌کردند که امروز با ابلاغ الکترونیک حسب گزاش‌‌‌ها ۸۰ درصد ابلاغ‌‌ها در قالب ابلاغ الکترونیک به دست مردم می‌‌رسد و به محض اینکه ابلاغ رویت شود، قاضی نیز از این امر مطلع می‌‌شود و فرایند رسیدگی که قبلا ۲۰ روز وقت صرف می‌‌شد، به کمتر از ثانیه و دقیقه تبدل شده است. 

وی با بیان اینکه ما در قوه قضائیه با انجام ۵۰ پروژه از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرده‌‌ایم، تصریح کرد: گاهی اوقات دو نوع رویکرد متفاوت در فضای مجازی مشاهده می‌‌شود. برخی می‌‌گویند مردم باید آزاد باشند و خواهان فضای آزاد هستند و یک دسته‌‌ای از سیاست‌ها هم مقابل این مسئله، به جهت مشکلاتی که ایجاد شده معتقد به بستن فضا هستند. 

معاون قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هیچ یک از این دو نظر کامل نیستند و هیچکس قائل به این دو نظر نیست، خاطرنشان کرد: چه کسی گفته فضای مجازی بسته شود؟! ما خودمان در قوه قضاییه ۵۰ پروژه را دنبال کرده‌‌ایم. امام فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم ما با فحشا مخالف هستیم. کسی قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست. اینکه می‌‌گویند حرف واقعی نیست و برای جمع کردن رای است. هیچکس در این مملکت قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست. آنهایی که دلسوز نظام هستند معتقدند این فضا باید مدیریت شود. آنچه که ما قائل هستیم مدیریت فضای مجازی است.

ادامه دارد... 

کد N2070461

وبگردی