آفتاب

ویتنام پرچم فوتبال را در جنوب شرق آسیا افراشت

ویتنام پرچم فوتبال را در جنوب شرق آسیا افراشت

کوالالامپور- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند: تیم ملی فوتبال ویتنام اگر چه در مسابقات جام ملت های آسیا با شکست در مقابل ژاپن از ادامه رقابت ها بازماند ، اما این تیم درس های زیادی برای فوتبال جنوب شرق آسیا دارد و بخوبی پرچم این منطقه را بالا برد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، تیم ملی فوتبال ژاپن پنجشنبه شب با برتری دشوار مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا راه یافت تا در انتظار برنده دیدار چین و ایران باشد.
در نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا، تیم های ژاپن و ویتنام در ورزشگاه «آل مکتوم» دوبی به مصاف هم رفتند که ژاپنی ها به عنوان پرافتخارترین تیم این رویداد با سختی و با حساب یک بر صفر به پیروزی رسید.
نتیجه این دیدار موجب حذف تیم فوتبال ویتنام از راهیابی به نیمه نهایی این مسابقات شد.
شبکه آسیا وان و برخی رسانه های آسیایی درباره ویتنام به رغم شکست در مقابل حریف نوشتند: ویتنام یک ماه پس از پیروزی در جام سوزوکی 2018(جام مسابقات فوتبال جنوب شرق آسیا) در مسابقات جام ملت های آسیا شرکت کرد و با راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی بهترین نتیجه را برای این کشور و فوتبال منطقه رقم زد.
این رسانه نوشت: فارغ از نتیجه دیدار، حضور تیم فوتبال ویتنام در این سطح از مسابقات جام ملت های آسیا یک توفیق برای نماینده فوتبال جنوب شرق آسیا در این دور از رقابت ها بشمار می اید.
آسیا وان نوشت: تیم فوتبال ویتنام و تایلند بعنوان نمایندگان کشورهای جنوب شرق آسیا درجام ملت های آسیا 2019 حضور یافتند، اما تیم ویتنام با قهرمان جام سوزوکی 2018، با کسب نتایج بهتر توانست خود را به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا برساند و عملکرد موفقی ارائه کند.
استریت تایمز سنگاپور نیز در این زمینه نوشت: فوتبال ویتنام همانند دیگر بخش های در حال پیشرفت است.تیم زیر 23 سال قرمز پوشان ویتنام سال گذشته توانست به مسابقات قهرمانی کنفدراسیون آسیا 'ای اف سی ' برسد و امسال تیم ملی این کشور در جام ملت های آسیا راه یافت.
این رسانه آسیایی نوشت: از منطقه جنوب شرق آسیا ، فیلیپین، تایلند و ویتنام در این مسابقات حضور یافتند، اما فیلیپین در دور مقدماتی کنار رفت، تایلند نتیجه ضعیفی برجای گذاشت، اما تیم ویتنام در این مسابقات جنگنده بود.
ویتنام پرچم فوتبال جنوب شرق آسیا را در مسابقات جام ملت های آسیا به خوبی دردست گرفت.
تیم ملی فوتبال ویتنام درس های زیادی برای آموزش به تیم های منطقه مانند سنگاپور، مالزی و فیلیپین دارد.
تیم ملی فوتبال ویتنام تاکنون دو بار موفق به کسب جام قهرمانی جنوب شرق آسیا شده است که اولین آن در سال 2008 و دومین پیروزی آنها با 10 سال فاصله زمانی محقق شد.
براساس گزارش تارنمای مسابقات جام سوزوکی،از زمان تاسیس این جام تاکنون 12 تورنومنت برگزار شده که تیم های ملی فوتبال تایلند 5 بار ، سنگاپور 4 بار، مالزی 1 بار و ویتنام 2 بار عنوان قهرمانی را از آن خود کرده اند.
شبس**آساق **1599 **1917
کد N2070434

وبگردی