آفتاب

شهر رنگین‌کمانی

شهر رنگین‌کمانی

ایدالگو یکی از ۳۱ ایالت مکزیک و شهر پاچوکا مرکز این ایالت است که چند سالی است به یکی از نقاط گردشگری تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، گروهی از هنرمندان گرافیتی به توصیه‌ی مسئولان شهر تصمیم گرفتند محله‌ی کارگر نشین به نام پالمیتاس شهر  «Germen Crew» در مکزیک را به شکل رنگین کمان در بیاورند.

[p]این منطقه مسکونی بر فراز تپه‌ای در این شهر قرار گرفته است به همین خاطر خانه‌های زیبا و رنگارنگ آن از فاصله‌ی دور هم مشخص است؛ رنگ آمیزی این خانه‌ها باعث شده است که نام شهر پاچوکا بر سر زبان‌ها بیافتد و گردشگران زیادی را برای دیدن این خانه‌های رنگین کمانی به شهر پاچوکا بکشاند.

[p]بیش از ۲۰۹ خانه در این منطقه مسکونی با رنگ‌های شاد و زنده رنگ‌آمیزی شده تا در کنار هم رنگین‌کمان بزرگی را به تصویر بکشد، این اثر هنری یکی از بزرگ‌ترین نقاشی‌های خیابانی است که در یک شهر به اجرا درآمده است و برای آن حدود دو ماه و نیم زمان صرف و بیش از دوهزار لیتر رنگ استفاده شده است .

[p]رنگ‌آمیزی خانه‌های این محله کارگر و فقیرنشین باعث شده آمار جرم و جنایت به میزان قابل توجهی در این شهر کاهش پیدا کند و کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر غرق در شادی شده‌اند.

[p]علاوه بر این محله‌ی رنگین‌کمانی، طبیعت‌گردی، موزه گردی و ... هم باعث جذب گردشگر به این شهر شده است. شهر پاچوکا توسط کوهستان‌های نفس‌گیر و طبیعت فوق‌العاده زیبا احاطه شده است و همچنین وجود پارک‌های بسیار زیبا در سرتاسر ایالت ایدالگو اوقات خوشی را برای گردشگران در این شهر فراهم می‌کند.

[p]دو دره‌ی « Llano Grande» و « Valle de los Enamorados» در کنار پارک ال‌شیکو قرار گرفته‌اند و با طبیعت بکری که دارند جای مناسبی برای کوهنوردی، قایق‌سواری و کمپینگ هستند و این طبیعت مطمئنا شما را غافلگیر خواهد کرد.

[p]در سفر به شهرهای مختلف با بازدید از موزه‎های آن شهر می‌توان به بهترین شکل با فرهنگ و تاریخ آن منطقه و شهر آشنا شد؛ شهر پاچوکا شهری تاریخی است به همین دلیل موزه‌های بسیار خوب و جالبی دارد پس بهتر است از بازدید موزه‌های این شهر غافل نشوید.

[p]بازدید از مجموعه‌ی کارتل‌ د ‌آرت (Cuartel de Arte) را برای اولین موزه‌گردی به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ این مجموعه‌ هنری و فرهنگی در واقع شامل سه موزه، یک گالری هنری، یک کتاب‌خانه و چند اثر معماری وهنری بوده که یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های پاچوکا است.

[p]بعد از بازدید از مجموعه‌ی کارتل ‌د ‌آرت (Cuartel de Arte) می‌توانید با بازدید از موزه معدن شهر سفری کوتاه به تاریخ پرفراز و نشیب شهر پاچوکا داشته باشید.

[p]یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر پاچوکا سایت‌ها و محوطه‌های باستانی اطراف شهر است، این محوطه‌های باستانی در فاصله نزدیکی از شهر قرار دارند و در یک روز می‌توان از آن‌ها بازدید کرد.

[p]«Xihuingo» یکی از جذاب‌ترین ویرانه‌های باستانی این شهر است که برخی از مهم‌ترین آثار تیو تیوکان در آن قرار دارد که در فاصله‌ی یک ساعتی با پاچوکا است.

[p]Huapalcalco  منطقه بعدی است که در باور آزتک‌ها جایگاه مرد فانی است که بعدها به خدای آزتک‌ها تبدیل می‌شود و علاوه بر این دو منطقه، محوطه باستانی تولا، پایتخت باستانی امپراطوری تولتک با شهر پاچوکا فقط دو ساعت فاصله دارد.


انتهای پیام

کد N2069847

وبگردی