آفتاب
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز:

مناطق آزاد ظرفیت بالایی در صنایع فرهنگی و خلاق دارند

مناطق آزاد ظرفیت بالایی در صنایع فرهنگی و خلاق دارند

تهران - ایرنا -دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است: مناطق آزاد از استعداد و ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق برخوردارند.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمدحسین سجادی نیری در نشست علمی- آموزشی «مناطق آزاد، الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق» که در محل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد، با اشاره به همکاری مناطق آزاد با فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز گفت: برای توسعه شرکت‌های خلاق و حمایت از صنایع فرهنگی و خلاق، تمهیداتی فراهم‌شده است که خدمات متنوع و متعددی در چهار حوزه تسهیل فضای کسب‌وکار، توسعه بازار، پشتیبانی مالی و جذب سرمایه و خدمات ویژه دستگاه‌های اجرایی به این شرکت‌ها و فعالان صنایع خلاق ارائه شود.
وی افزود:بخشی از خدمات این ستاد در زمینه توسعه بازار، حمایت از استقرار شرکت‌های فناورانه و صنایع خلاق، حمایت از حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی، ارائه بسته حمایتی برای صادرات خدمات و محصولات و حمایت از تهیه گزارش تحقیقات بازار است.
سجادی نیری ادامه داد: از میان هشت اولویت فناوری در کشور، هفت اولویت مربوط به فناوری‌های سخت و یک اولویت مربوط به فناوری‌های نرم است.
وی تاکید کرد: در ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی تلاش شده است به یک ادبیات مشترک در حوزه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، صنایع فرهنگی و خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان دست یابیم.
به گفته دبیر کارگروه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی، با حفظ چارچوب‌های فرهنگی کشور می‌توان به مقوله اقتصاد فرهنگ توجه ویژه‌ای داشت و گسترش انیمه‌ها و سریال‌های ژاپنی و کره‌ای در دنیا یکی از نمودهای اصلی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در آن کشور است.
وی یادآورشد:طبق برنامه «توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق» در معاونت علمی، زیرمجموعه‌های صنایع خلاق مشمول حمایت‌های مندرج از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال 1394 تلاش کرده است تا یکپارچگی‌های لازم برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نرم و هویت ساز و صنایع خلاق صورت پذیرد.
نشست علمی دو روزه «مناطق آزاد؛ الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق» با حضور معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق و مدیران فرهنگی، هنری و اجتماعی، مدیران گردشگری و فعالان حوزه صنایع خلاق در سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی روزهای سه شنبه 25 و چهارشنبه 26 دیماه در تهران و در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.
علمی ** 1836 **2017
کد N2062857

وبگردی