آفتاب

کودکان را پیدا می‌کنیم تا از آنها دلجویی شود!

کودکان را پیدا می‌کنیم تا از آنها دلجویی شود!

شهردار منطقه دو کرمان گفت: این فرد که نیروی یکی از شرکت‌های پیمانکاری شهرداری کرمان بوده را اخراج کرده‌اند.

به گزارش آفتاب؛ علی سعیدی،  در خصوص ویدیویی که حاوی صحنه‌‌ای خشونت‌آمیز از برخورد نیروی شهرداری کرمان با دو کودک کار بود و واکنش گسترده‌ای به‌دنبال داشت، با تایید این‌که این حادثه‌ تلخ در حوزه‌ شهرداری منطقه دو کرمان رخ داده است، اظهار داشت: متاسفانه فردی که نیروی یکی از شرکت‌های پیمانکاری حوزه‌ی خدماتی شهرداری بوده اقدام به این عمل ناشایست کرده است. وقتی مطلع شدیم، سریعا موضوع را پیگیری کردیم تا صحت و سقم آن را دریابیم. چون در فیلم، مشخص نیست این اتفاق در کجا رخ داده؛ بعد که مشخص شد در شهر کرمان بوده، این فرد شناسایی شد و برخورد شدیدی با وی صورت گرفت.
وی با بیان این‌که فرد مذکور از کار اخراج شد، افزود: به شرکت مربوطه هم ابلاغ و تاکید شد که نظارت بیش‌تری بر فعالیت نیروهای خود باید داشته باشد.
سعیدی ادامه داد: همچنین، همکاران توجیه شدند که هیچ برخورد فیزیکی و تنبیهی با متخلفان سطح شهر نداشته باشند
وی در پاسخ به این پرسش که این اتفاق مربوط به چه تاریخی است؟ گفت: علی‌الظاهر دو، سه روز قبل این اتفاق رخ داده است، اما سال‌های زیادی است که مشکلات متعددی در حوزه‌ی کودکان کار داریم ولی هیچ‌یک دلیلی نمی‌شود که چنین برخوردهای ناشایستی انجام شود.
سعیدی ادامه داد: باید کودکان کار ساماندهی شوند و در این زمینه، نیازمند همکاری همه‌ی دستگاه‌های متولی هستیم. در حال حاضر، مدام جمع‌آوری توسط شهرداری و رفت‌وبرگشت این کودکان به خیابان دارد اتفاق می‌افتد.
شهردار منطقه دو کرمان با بیان این‌که حتی در زمینه‌ی جمع‌آوری این کودکان از سطح شهر هم گاهی مشکلاتی پیش می‌آید و مثلا در انظار عمومی، تعقیب و گریز هم ممکن است پیش بیاید، اظهار داشت: از نظر ما، این‌ها اصلا زیبنده و جالب نیست ولی از طرفی مجبوریم جمع‌آوری را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: اگرچه جمع‌آوری کودکان کار وظیفه‌ی شهرداری است ولی این اتفاقی که در رابطه با این دو کودک رخ داده، بسیار ناشایست و از سر عدم آگاهی نیرو بوده که مطمئنا تکرار نخواهد شد».
سعیدی افزود: از آن‌طرف، نیروهای ما هم گاهی هنگام برخورد با دستفروشان بدون مجوز صدمه می‌بینند. مثلا همین چند روز پیش، در درگیری یکی از میوه‌فروشان با یکی از همکاران ما، ایشان در اثر ضربه‌ی چاقویی که خورده از ناحیه‌ی ابرو و پلک چشم مجروح شده است و خوشبختانه، بینایی‌اش از بین نرفته است.
وی تصریح کرد: ما با چنین مشکلاتی مواجهیم ولی این اتفاق بسیار زننده بوده و نباید می‌افتاد. ضمن این‌که عرض کردم، درگیری‌هایی با همکاران ما هم رخ می‌دهد.
سعیدی در پاسخ به این پرسش که آیا برخورد فقط با نیروی خاطی صورت گرفته و برخورد با شرکت پیمانکاری فوق فقط در حد تذکر بوده است؟ عنوان کرد: مطمئنا برخوردهای دیگری نیز طبق قانون انجام خواهد شد. ضمن این‌که قرارداد این شرکت با شهرداری کرمان هم رو به اتمام است.
وی بیان کرد: این اتفاق تلخ، این هشدار را می‌دهد که نسبت به انتخاب پیمانکاران نظارت و دقت بیش‌تری صورت گیرد».
وی اظهار کرد: گاهی افراد راننده هستند و در این درگیری‌ها گاهی خواسته و یا ناخواسته وارد موضوع می‌شوند. قرار شد با حراست هماهنگ شود تا از افراد این حوزه تعهدات و ضمانت‌های لازم گرفته شود تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود.
سعیدی در پاسخ به این پرسش که آیا از فرد خاطی درباره‌ی انگیزه‌اش برای این رفتار زشت سوال کرده‌اید؟ گفت: ظاهرا می‌خواسته با تنبیه کودکان به این شکل، به اصطلاح از آن‌ها زهرچشم بگیرد و دیگر این کار را نکنند و به اردوگاه منتقل نشوند ولی هیچ دلیلی برای توجیه این رفتار از سوی این فرد وجود ندارد. او حق و اجازه‌ی انجام چنین مجازاتی را نداشته است.
وی افزود: آنچه این فرد انجام داده، تصمیم شخصی او بوده است. شهرداری کرمان سال‌های سال دارد کار جمع‌آوری کودکان کار را انجام می‌دهد ولی هیچ‌گاه چنین اتفاقی رخ نداده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از دو کودک کار این فیلم دلجویی صورت گرفته است؟ عنوان کرد: این دو کودک را متاسفانه هنوز پیدا نکرده‌ایم اما دنبال‌‌شان هستیم تا از آن‌ها برای این آزاری که دیدند دلجویی شود تا خاطره‌ی بدی در ذهن‌شان نماند.

منبع:برنا
کد N2058723

وبگردی