آفتاب
طراح بین المللی لباس:

جای لباس جشن تکلیف دختران در جشنواره لباس خالی است

جای لباس جشن تکلیف دختران در جشنواره لباس خالی است

تهران-ایرنا- طراح بین المللی لباس با تاکید بر ضرورت پرداختن به لباس جشن تکلیف دختران در جشنواره لباس کودک و نوجوان گفت: جای لباس جشن تکلیف دختران 9 سال شامل جانماز، چادر و مقنعه در بخش ویترین ملی خالی است که سال آینده باید به آن پرداخته شود.

به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا از ستاد خبری دومین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان، «هدی فرهنگ» با بیان این که امسال جشنواره لباس کودک و نوجوان نسبت به سال گذشته غنی تر برگزار می شود، افزود: امسال طرح ها جاافتاده تر و مطابق با برندهای روز دنیا ارایه شده است و مشخص است که طراحان زحمات زیادی برای حضور در این جشنواره کشیده اند.
وی افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در جشنواره امسال افتاده این است که تمامی طراحان و تولیدکنندگان شرکت کننده در این جشنواره از پارچه های باکیفیت ایرانی استفاده کرده اند و این جای بسی امیدواری است که صنعت نساجی کشور فعالیت خود را در تولید پارچه مضاعف کند.
وی تصریح کرد: با توجه به این که بسیاری از لباس های مصرفی در لباس کودک و نوجوان از جنس نخ، لطیف و خاص ایرانی است طراحان شرکت کننده در این دوره از برگزاری جشنواره لباس کودک و نوجوان از پارچه های کاملا ایرانی استفاده کرده اند و حتی یک جنس خارجی نیز در این جشنواره دیده نشده است به طوری که بازدیدکنندگان با تعجب سوال می کردند که واقعا لباس ها ایرانی است، باید تاکید کنم لباس های کودک و نوجوان ایرانی تولید کنندگان داخل کشور قابل رقابت با کشورهای خارجی است.
فرهنگ با بیان این که 9 سال در زمینه طراحی لباس کودک و نوجوان فعالیت کرده است، اظهار داشت: امسال طرح های لباس کودک و نوجوان در رنگ های زیبا و جالبی عرضه شده بود، تیکه دوزی های سنتی بر روی لباس کودک بیشتر بود و هنرمندان در این عرصه بیشتر شرکت کرده بودند.
داور مسابقات «از ایده تااجرا» در دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان بیان کرد: بخشی که نبود آن از غنی بودن جشنواره امسال هیچ چیزی کم نمی کند اما جای خالی آن را بیشتر احساس کردیم بخش لباس جشن تکلیف دختران 9 ساله است که امیدوار هستیم سال آینده به این بخش پرداخته شود و با راه اندازی بخش فروشگاهی این بخش شاهد حضور پرشور مدارس و دختران تازه به سن تکلیف رسیده در جشنواره سال آینده لباس کودک و نوجوان باشیم .
وی پیشنهاد داد: لباس جشن تکلیف دختران 9 سال شامل جانماز، چادر، مقنعه است که سال آینده باید به آن پرداخته شود، اگر این بخش به همراه عکس یادگاری برپا شود جشنواره پرشور تر و غنی تر برگزار می شود.
فراهنگ **9031 **1336
کد N2057588

وبگردی