آفتاب

بیش از 3 هزار نفر در استان‌های برفی امدادرسانی شدند

بیش از 3 هزار نفر در استان‌های برفی امدادرسانی شدند

تهران - ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از سه هزار و 215 مسافر زمستانی گرفتار در برف و کولاک در 13 استان‌ کشور خبر داد.

«مرتضی سلیمی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادرسانی هلال احمر در 48 ساعت گذشته در سراسر کشور، افزود: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه های امداد و نجات برف و کولاک مسافران زمستانی را در استان‌های مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، اردبیل، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد را با مشکلاتی همراه کرده است.
وی ادامه داد: با تلاش نیروهای امدادگر و نجاتگر هلال احمر در دو روز گذشته به سه هزار و 215 نفر از متاثرین برف و کولاک امدادرسانی شد و هزار و 269 نفر از مسافران زمستانی گرفتار در برف و کولاک جاده ها و محورهای کوهستانی سراسر کشور نیز خدمات اسکان اضطراری و موقت را دریافت کردند.
رییس سازمان امداد و نجات به امدادرسانی در 48 محور کوهستانی اشاره کرد و گفت: 259 خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در حال انجام است. 237 نیرو‌ی امدادی در قالب 67 تیم برای امدادرسانی به مناطق اعزام شدند.

* عملیات مقابله با سیل و آب گرفتگی در 6 استان کشور در حال انجام است
سلیمی به وقوع سیل در 6 استان کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در 48 ساعت گذشته استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند.
سلیمی با یادآوری امدادرسانی در 15 شهر و روستا، افزود: در این مدت به 280 نفر امدادرسانی شد و 6 نفر به مناطق امن منتقل شدند.
وی به برپایی پنج دستگاه چادر اشاره کرد و گفت: 45 نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و از 20‌ واحد مسکونی آب تخلیه شد.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: 78 نیرو‌ی امدادی در قالب 16 تیم برای امدادرسانی به مناطق اعزام شدند و تاکنون 150 تخته پتو، 50 تخته موکت و 472 قوطی کنسرو در مناطق یاد شده، توزیع شد.
سلیمی از عموم هموطنان و مسافران زمستانی خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت در سراسر کشور با شماره 112 تماس بگیرند.
اجتمام*9105*7029
کد N2057461

وبگردی