آفتاب

صوفی: برخی ساختارها باید به مقتضی زمانه تغییر کند

صوفی: برخی ساختارها باید به مقتضی زمانه تغییر کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: لازم است تا تغییراتی در یکسری از ساختارها ایجاد شود که مقتضی این زمانه و نسل جوان باشد. نیازمند حرکاتی هستیم که بتواند نسل جوان را با این ساختار آشتی داده و آن‌ها را در امور کشور مشارکت بدهد تا اگر فاصله‌ای ایجاد شده از بین ببرد.

علی صوفی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به حرکت نمادین  خطیب جدید نماز جمعه تهران در جهت برداشتن فاصله‌ میان مردم و مسئولین اظهار کرد: حرکت انجام شده نه‌ تنها رویکرد ارزنده‌ای است؛ بلکه بسیار ضروری است. ایجاد کردن چنین اتفاقی و واکنش‌های مثبت به آن و درک پیام نهان در این حرکت نمادین؛ یعنی این که رویکرد تغییر و توجه به ضرورت تغییر مثبت در حال ترویج است.

وی تاکید کرد: تغییر امری مثبت است و نباید مقابل آن ایستادگی کرد.

وی همچنین گفت: بعضی از موضوعات طی گذشت زمان آن‌چنان در برخی مسئولین نهادینه شده که در کلام‌شان آن موضوع به مثابه یک حق و قداست در نظر گرفته می شود. به طوری که اگر کسی برخلاف آن مورد حرکت کند، به بی‌دینی، ضدیت با نظام و براندازی محکوم می شود. در واقع می خواهم بگویم عده‌ای با این ابزارهایی به شدت مقابل تغییرات مثبت و مردم پسند مقاومت می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: چهل سال از انقلاب گذشته و لازم است تا مسئولین برای نزدیکی به مردم و تحقق مطالبات آنان تجدید نظر در برخی از ساختارهای موجود را در دستور کار خود قرار دهند. معنای این تغییر این است که نباید میان مردم و مسئولین فاصله‌ای باشد.

وی با اشاره به ترورهای سیاسی سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر بر اساس ضرورتی این فاصله گذاری‌ها در اوایل انقلاب به مسئولین تحمیل شد، امروز که نباید ادامه داشته باشد. متاسفانه امروز خیلی‌ها حق خودشان می‌دانند که حتما از جایگاه‌های ویژه استفاده کنند، شیشه ماشین‌شان دودی باشد و با محافظ تردد کنند. این در حالی است که اساسا چنین رفتاری ضد انقلاب و مخالف خلق و خوی انقلاب کنندگان بوده است. دقیقا به خاطر نفی این‌گونه تبعیض‌ها بود که انقلاب شد؛ اما به تدریج به  حق تبدیل شد.

وی ادامه داد:  یک امام جمعه در منطقه غیر حساس چند محافظ و برو بیایی دارد؛ آیا مردم می‌توانند به او اعتماد کنند؟ بعضی ها حتی از مسئولیت هم که بیرون می آیند نمی توانند از این فضا دل بکنند و می‌خواهند ولو سمبولیک راننده و بادیگارد داشته باشند. وجود چنین رویکردی باعث می شود تا همه به فکر فرو بروند که لازم است تا تغییراتی در یکسری از ساختارها ایجاد شود که مقتضی این زمانه و نسل جوان باشد. نیازمند حرکاتی هستیم که بتواند نسل جوان را با این ساختار آشتی داده و آن‌ها را در امور کشور مشارکت دهد تا فاصله‌های ایجاد شده بین مردم و مسئولین از بین برود.

انتهای پیام

کد N2056996

وبگردی