آفتاب

رئیس سازمان شیلات از ایرنا بازدید کرد

رئیس سازمان شیلات از ایرنا بازدید کرد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان شیلات ایران امروز(چهارشنبه) با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی، با «سیدضیاء هاشمی» مدیرعامل ایرنا دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حسن صالحی» معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با مدیرعامل ایرنا گفت: در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در زمینه حفظ ذخایر استراتژیک آبزیان، افزایش تولید انواع بچه ماهی، رشد تولید لارو میگو، بکارگیری از اراضی غیرقابل استفاده در سواحل دریای جنوب و شمال برای تولید محصولات آبزی، پرورش ماهی در قفس، حفظ ذخایر ماهیان خاویاری، تولید خوراک آبزیان، تولید و صادرات قزل آلا و ایجاد درآمدزایی برای صیادان و پرورش دهندگان محصولات شیلاتی صورت گرفته است.
وی یادآورشد: در سال گذشته حجم تولید محصولات شیلاتی ایران به یک میلیون و 200 هزار تن رسید که در این سال، صادراتی به ارزش 507 میلیون دلار محصولات شیلاتی محقق شد.
به گفته رئیس سازمان شیلات ایران، میزان ارزش صادراتی انواع محصولات آبزی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی 11 میلیون دلار و در سال 1391 نزدیک به 64 میلیون دلار بود.
وی، خاویار ایرانی را از نظر کیفی در دنیا منحصر به فرد دانست و گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان شیلات ایران در دولت دوازدهم ثبت نشان تجاری (برند) خاویار ایران در سازمان جهانی مالکیت فکری (دبلیو.آی.پی.او) است.
صالحی، سرانه مصرف آبزیان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی را یک کیلوگرم بیان کرد و افزود: با افزایش تولید، سرانه مصرف آبزیان در ایران سال گذشته به 11.2 کیلوگرم رسید؛ هرچند که با سرانه مصرف جهانی آبزیان فاصله زیادی داریم.

** عرضه غذای آبزیان در مدارس
وی در ادامه از برنامه عرضه غذای آبزیان در مدارس خبرداد و اظهارداشت: اکنون برنامه ریزی برگزاری جشنواره های پخت و پز انواع غذای آبزیان را برای فرهنگسازی افزایش مصرف در سطح کشور در دستور کار داریم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ساخت سایت های پرورش ماهی در سطح کشور و مناطق مرزی از جمله اقدامات حمایتی سازمان شیلات ایران است که علاوه بر افزایش بهره وری در آب و ارتقای تولید، به رشد اقتصادی و افزایش درآمد صیادان و پرورش دهندگان در شهرهای مرزی و سیستان بلوچستان منجر شده است.
اقتصام**9186 ** 2023
کد N2056153

وبگردی