آفتاب

نوبت دوم واریز بسته‌های حمایتی

نوبت دوم واریز بسته‌های حمایتی

وزیر کار: نوبت دوم واریز بسته‌ها به نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی ابلاغ شده است؛ منتظر بودجه هستیم.

محمد شریعتمداری در حاشیه دیدار صمیمانه با بازنشستگان آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: دادن سبد حمایتی به دنبال سیاست جبرانی دولت برای بازنشستگان کشوری و لشکری، کارمندان دولت، بیمه شدگان واقشاری بود که دارای سبد معیشتی پایینی بوده و حقوق زیر 3 میلیون تومان می‌گرفتند.
وزیر رفاه گفت : بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی از سبد حمایتی برخوردار شده‌اند و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به همراه پشت نوبتی آنها مشمولانی بودند که سبد حمایتی خود را دریافت کرده‌اند.
وزیر تعاون گفت: نوبت دوم واریز بسته‌ها به نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی ابلاغ شده است و منتظر بودجه آن هستیم.
وی گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز لیست‌شان آماده شده و در ابتدا 6 میلیون و 400 هزار خانوار را شامل می‌شد که با رفع همپوشانی‌های لازم در حال حاضر لیست مشمولان آماده پرداخت است به محض تامین اعتبار از سوی خزانه، بسته‌ها واریز می‌شود.
شریعتمداری افزود : حجم منابع به دلیل اینکه متناسب با خانوارها تعیین شده، متفاوت است اما کار اکنون آماده شده و منتظر تامین منابع است.
وزیر رفاه ادامه داد: افرادی هم هستند که در هیچ صندوقی بیمه نیستند اما درآمد زیر 3 میلیون تومان دارند مانند کارگران فصلی،‌قالیبافان و یا سربازان متاهل که تا پایان سال اینها نیز بسته‌های خود را می‌گیرند.
وی درمورد حذف برخی یارانه بگیران گفت: در لایحه بودجه دولت پیشنهاد شده است که حذف سه دهک بالای جامعه و ثروتمندان را داشته باشیم که و شناسایی این افراد به استانداران و نمایندگان دولت محول شده که با همکاری وزارت رفاه چنانچه قانونی شود اجرایی خواهد شد و منابع آن صرف رفع فقر و پروژه‌های عمرانی می‌شود.
وزیر رفاه در رابطه با گلایه بازنشستگان از حقوق و دستمزدهای پایین گفت: گلایه آنها به حق و بجاست و امیدوارم از این مرحله سخت عبور کنیم. می‌دانیم که درآمدشان کفاف زندگی عادی را نمی‌دهد اما آنچه برای ما همیشه اهمیت داشته، همدلی و اجر و منزلت است.
شریعتمداری همچنین به دستمزد کارگران هم اشاره کرد و گفت: بحث دستمزد کارگران و افزایش آن برای سال آینده در کمیته دستمزد که در زیرمجموعه شورای عالی کار است، بررسی می‌شود. جلسات متعددی برگزار شده و حداقل معیشت خانوارها با توجه به نرخ تورم در حال بررسی است.
وی در رابطه با فعالیت برخی شرکت‌های زیان ده در مجموعه وزارت رفاه گفت: 426 شرکت با حضور هزار و 442 عضو هیأت مدیره فعالیت می‌کنند. دستورات لازم را در بحث زیان‌دهی ابلاغ کرده‌ایم و گفته‌ایم آنهایی که مشاغل چند گانه دارند پست‌های خود را رها کنند و اکنون پست‌های خوب و خالی ایجاد شده است.
شریعتمداری در پایان به برخی مدیران بازنشسته این وزارتخانه هم اشاره کرد و گفت: به مدیران ارشد وزارتخانه اختیار داده‌ایم که از طریق مراجع عمومی مدیران بازنشسته را برکنار کنند. دست بسته نیستیم شاید برخی شرکت‌ها مشمول این قانون نباشند ولی سیاست وزارت رفاه است و از مشورت آنها بهره می‌گیریم واگر احکام صادر نشده باشد با اختیاراتی که داریم حکم آنها را لغو می‌کنیم.

خبرگزاری صدا و سیما
کد N2056135

وبگردی