آفتاب
رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد

امدادرسانی به 1200 نفر در برف و کولاک 11 استان

امدادرسانی به 1200 نفر در برف و کولاک 11 استان

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این سازمان به هزار و 264 نفر از مسافران زمستانی گرفتار در برف و کولاک 11 استان کشور خبر داد.

مرتضی سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام گزارش عملیات جاری برف و کولاک در 48 ساعت گذشته، اظهار داشت: طبق آخرین آمار و اطلاعات دریافتی 11 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، کرمانشاه، کردستان، کهگیلویه وبویراحمد، مازندران و مرکزی تحت تاثیر برف و کولاک بودند که و امدادگران خدمات لازم را به هموطنان و مسافران زمستانی در 29 محور کوهستانی ارائه کردند.
وی با اشاره به اسکان اضطراری 30 نفر از هموطنان و مسافران زمستانی در پایگاه های امداد و نجات بین شهری و اماکن ایمن بین راهی، تصریح کرد: 202 دستگاه خودرو از برف رهاسازی شد. این خدمات با تلاش 34 تیم عملیاتی شامل 128 امدادگر و نجاتگر به هموطنان ارائه شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.
سلیمی اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره 112 در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیمکارت در دسترس است.
اجتمام *7029 * 3063
کد N2054645

وبگردی