آفتاب
دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران:

تبلیغ یاس، بی تحرکی و منفی بافی راه درمان دردها نیست

تبلیغ یاس، بی تحرکی و منفی بافی راه درمان دردها نیست

تهران - ایرنا – دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت: مهم این است که پاسخ روشنی برای نسل جوان، فرزندان و دانشجویان و همه دلسوزان ارائه شود و یقیقنا تبلیغ یاس، ایستایی، بی تحرکی و منفی بافی به ویژه در فضای مجازی درمان درد امروز ما نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد رضا ظفر قندی صبح جمعه در بیست و ششمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران
افزود: امروز اردوگاه اصلاح طلبی و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پی یافتن پاسخ صحیح و درخور این پرسش هستند که چه باید کرد؟
ظفرقندی ادامه داد: اساسا هدف از تاسیس این انجمن ادامه این راه ها بود، هدف از تشکیل این انجمن حفظ آرمان ها، اهداف و ارزش های شهدا و نیز مبارزه با شواهدی از تغییر مسیر است. هدف حفظ استقلال آزادی و جمهوری اسلامی و رشد و تعالی و پیشرفت و توسعه همه جانبه، رفاه و آسایش و سربلندی ایران و اجرای بدون تنازل قانون اساسی و راه امام راحل (ره) و به رسمیت شناخته شدن حق حاکمیت مردم است.
دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با تاکید بر اینکه پس از گذشت چهل سال از برخی اهداف و آرمان ها فاصله گرفته ایم، گفت: در برخی از صحنه ها نفاق، ریا، رانت خواری، بداخلاقی و خرافات، سکه رایج است و مجموعه این رفتارها باعث آسیب های جبران ناپذیری بر سرمایه و روحیه اجتماعی و نگاه جوانان به آینده و خروج تاسف بار این سرمایه های عظیم از کشور می شود.
ظفرقندی افزود: شرایط حاضر کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بدون اصلاح ساختارهای غلط که گریبانگیر نظام شده است در تمام عرصه ها چشم انداز روشنی برای کسی متصور نیست.
وی اظهار داشت: هرز رفتن بودجه های فرهنگی و مسیرهای متکثر و غیرشفاف و نپرداختن به مشکلات اصلی مردم و تصمیم سازی سیاسی خارج از دولت و... مانع استقرار قانونمندی ورفتار مدنی و قابل پیش بینی در کشور می شود.
طفرقندی تصریح کرد: اساسا هدف اصلی انحصارگران تخریب امید و زمین گیر کردن کنشگران اجتماعی و سیاسی است، لذا نخستین وظیفه روشنفکران، احزاب و طبیبان ایران تقویت امید اجتماعی و ارائه راهکارهای مناسب برای خروج از این بن بست های سیاسی و اجتماعی است. امروز با توجه به تحریم ها آسیب شناسی کشور و اصلاح مسیر از طریق گفت و گوی ملی توسط متفکران، دلسوزان و صاحب نظران مختلف ضرورت غیر قابل تردیدی دارد.
وی در ادامه با گرامی داشت یاد شهدای عملیات کربلای چهار، گفت: این سخت ترین عملیاتی بود که تیم پزشکی اضطراری با آن مواجه شد و تنها عملیاتی بود که تیم پزشکی از صحنه و درمان مجروحان عقب افتاد چون تیم اضطراری را دیر به صحنه بردند و وقتی هم رسیدند عملیات شروع شده بود و باید بیمارستان را تجهیز می کردیم.
وی ادامه داد: مجروحان این عملیات عمدتا غواصانی بودند که سرتا پا آغشته به گل و با لباس غواصی باید آنها را درمان می کردیم. خیلی از جوانها آنجا شهید شدند که می شد شهید نشوند.
دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران یادآور شد: در آن عملیات مجروحان را براساس جراحت اولویت بندی می کردیم که این تصمیم بسیار سخت و علمی بود و آنهایی که شانس کمتری برای زنده ماندن داشتند بیرون می ماندند. عملیات کربلای چهار تنها عملیاتی بود که هم گریه و هم درمان می کردیم.
ظفرقندی اظهار داشت: در عملیات کربلای 5 با آنکه شمار مجروحان بیشتر از کربلای 4 بود اما آمادگی داشتیم و تیم های اضطراری بیش از پنج شبانه روز نخوابیدند و سرپا بودند.
وی با بیان نزدیک شدن به ایام رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی به خاطره ای از وی اشاره کرد و گفت: سوم خردادماه سال 89 به همراه دوستان خدمت وی رسیدیم و خواستیم در جلسه ای که در سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار کردیم حضور یابد مرحوم هاشمی در آن شرایط سخت پذیرفت و گفت دلیل آنکه می آیم این است که به عنوان فرمانده جنگ به جامعه و گروه های پزشکی احساس بدهکاری می کنم، قصد داشتم در نخستین فرصت از آنها سپاسگزاری کنم.
به گزارش ایرنا، بیست و ششمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران صبح جمعه -چهاردهم دی ماه 97 - با حضور شخصیت های سیاسی چون بهزاد نبوی، محسن هاشمی، علی شکوری راد، ابراهیم اصغرزاده، پروانه مافی مصطفی تاجزاده، علی ربیعی و محمد رضا راه چمنی در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.
این خبر در حال تکمیل است
سیام**3202**
کد N2050960

وبگردی