آفتاب

توضیح معاونت امور هنری درباره انتشار تصاویر قدیمی از تئاترها و نمایشگاه نقاشی

توضیح معاونت امور هنری درباره انتشار تصاویر قدیمی از تئاترها و نمایشگاه نقاشی

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتشار تصاویری از تئاترها و نمایشگاه‌ نقاشی در فضای مجازی، اعلام کرد: در مواردی براساس همین تصاویر و فیلم‌ها که متعلق به گذشته است یا تصاویر دستکاری شده یا ناقصی هستند.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار تصاویری از تئاترها و نمایشگاه‌ نقاشی در فضای مجازی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد ارائه توضیح برآمد.

در جوابیه این معاونت آمده است:

در روزهای اخیر تصاویر و فیلم‌هایی از تئاترها و نمایشگاه‌هایی که چند سال پیش اجرا شده در برخی شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی به عنوان تئاترها و نمایشگاه‌های در حال اجرا و برگزاری در این روزها منتشر شده است که این رفتار غیراخلاقی، تصویری غیرواقعی و نادرست از فضای تئاتر و هنر امروز القا می‌کند و متاسفانه افرادی هم آگاهانه یا ناآگاهانه باغرض یا بی‌غرض با انتشار این تصاویر و فیلم‌ها، به هنر، تئاتر و اعتماد آسیب می‌زنند.

متاسفانه در مواردی براساس همین تصاویر و فیلم‌ها که متعلق به گذشته است یا تصاویر دستکاری شده یا ناقصی هستند قضاوت‌ها و داوری‌هایی درباره هنر و تئاتر می‌شود که با جریان واقعی هنر و تئاتر فاصله دارد.

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با باور برای تسهیل فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های هنری تلاش می‌کند و براساس قانون و مقررات وظایف نظارتی خود را نیز در حوزه‌های مختلف هنر انجام می‌دهد و برای نظارت دقیق و منسجم، تغییراتی را نیز دنبال می‌کند که تغییر در شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی در این راستاست، بنابراین ضرورت دارد با شناخت و اطلاع دقیق به آنچه در هنر اتفاق می‌افتد بنگریم نه با آنچه قصد جان هنر کرده است.

در چند روز اخیر فیلم کوتاهی از یک تئاتر، عکس‌هایی از تئاتر دیگر و تصاویری از نمایشگاهی که هر کدام طی سه، هشت و پنج سال قبل اجرا و برگزار شده‌اند، به نام تئاترهای روی صحنه و نمایشگاه در حال برگزاری در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

کد N2044270

وبگردی