آفتاب

محمود عباس: ترامپ باید به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند باشد

محمود عباس: ترامپ باید به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند باشد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید به قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی در مورد درگیری‌های فلسطین و اسرائیل پایبند باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی سخنرانی در مراسم جشن سال نوی میلادی در بیت لحم گفت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باید به قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشد و به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل با قطعنامه‌های بین‌المللی در تعارض کامل است».

وی با اشاره به تصمیم ترامپ در توقف حمایت‌های مالی از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» و حمایت از ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین گفت: «ما به ترامپ گفتیم که هرگز چنین حرف زوری را نخواهیم پذیرفت. ما از او می‌خواهیم از مواضع خود بازگردد و قوانین بین‌المللی را اجرا کند». 

عباس افزود: «ما دشمن هیچ کس حتی آمریکا نیستیم، ما می‌خواهیم آمریکا صادق باشد و با ما منصفانه رفتار کند، چیزی بیش از این نمی‌خواهیم، فقط عادلانه رفتار کند و تمام تصمیم‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل را اجرا کند».

وی بر پایبندی خود به تلاش‌های صلح‌آمیز و طرد خشونت و تروریسم تأکید و از امضای ۸۳ پروتکل امنیتی ضدتروریستی با کشورهای جهان از جمله آمریکا خبر داد. 

بر اساس این گزارش، محمود عباس پیش از این میانجی‌گری آمریکا در عملیات صلح فلسطین- اسرائیل را به دنبال تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس بسیار بعید شمرده بود. 

کد N2042012

وبگردی