آفتاب

مقایسه امیریه و امیربهادر با نگاهی بر آگهی‌های سایت دیوار

مقایسه امیریه و امیربهادر با نگاهی بر آگهی‌های سایت دیوار

در نواحی سه و چهار منطقه 11 شهرداری تهران، سه محله همسایه اصولا در خرید و فروش یا رهن و اجاره رقابتی تنگاتنگ دارند؛ منیریه، امیریه و امیربهادر.

در نواحی سه و چهار منطقه 11 شهرداری تهران، سه محله همسایه اصولا در خرید و فروش یا رهن و اجاره رقابتی تنگاتنگ دارند؛ منیریه، امیریه و امیربهادر. از آنجایی که در مقایسه منیریه و امیریه بسیار شرح‌ها رفته است، در این مطلب برآنیم دو محدوده امیریه و امیربهادر را معرفی کنیم و ببینیم کدام یک برای سکونت بهتر هستند. البته اگر به سراغ آگهی‌های اینترنتی مثل سایت دیوار بروید، خرید خانه در امیریه بعضا شامل محله امیربهادر هم می‌شود اما از نظر تقسیمات دقیق شهرداری، این دو محله منفک از یکدیگر هستند.

پیش از هر چیز باید بگوییم امیربهادر و امیریه، هر دو جزو اولین محدوده‌های تاسیس‌شده در تهران هستند و از همین جهت بافت سنتی دارند. هنوز در کوچه پس‌کوچه‌های امیریه و امیربهادر خانه‌های قدیمی دیده می‌شود. به این دلیل خرید خانه در امیریه و امیربهادر می‌تواند دو مزیت به همراه داشته باشد: سکونت در خانه‌ای دنج، دربست و حیاط‌دار یا فرصتی برای سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز.

امیربهادر از جنوب به خیابان مولوی و از شمال به خیابان فروزش یا مهدی خانی راه دارد. خیابان ولیعصر و وحدت اسلامی هم در غرب و شرق این محله واقع است. امیریه هم از غرب به وحدت اسلامی و از شرق به خیابان کارگر جنوبی می‌رسد. در واقع این دو محله بسیار نزدیک به هم هستند اما تفاوت‎هایی هم بینشان است. برای مثال دسترسی به خیابان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی در  امیریه از امیربهادر بسیار بهتر عنوان می‌شود، همچنین امیربهادر در مقایسه با امیریه ساکنینی قدیمی‌تر دارد که تا جای ممکن سعی می‌کنند بافت قدیمی محله را حفظ کنند. از این رو در امیربهادر ساختمان‌های جدیدتر کمتر دیده می‌شود. همچنین متاسفانه توجه شهرداری به این محله کمتر از محله‌های دیگر منطقه مانند امیریه و منیریه است، به عنوان مثال در امیریه سرای محله‌ای فعال وجود دارد که برای اهالی امیریه برنامه‌های متعددی می‌گذارد. از دیگر سو، امیریه کوچه‌های منظمی دارد، اما امیربهادر عمدتا به شکل کوچه‌های تو در تو ساخته شده است که تردد را برای وسایل نقلیه دشوار می‌سازد.

در آخر به مقایسه قیمت خرید خانه در امیریه و امیربهادر می‌رسیم. پیش از هر چیز بهتر است به وبلاگ دیوار بروید و سازوکار چگونگی خرید و فروش خانه و فاکتورهای موثر بر این امر را با دقت بخوانید. با این کار به اصطلاح چم و خم کار دستتان می‌آید و دیگر لازم نیست سراغ همه آگهی‌ها بروید.

حالا با کمک آگهی‌های سایت دیوار، قیمت‌ها را به دست می‌آوریم. برای مثال در این سایت یک ساختمان نوساز 90 متری؛ فول امکانات و نزدیک به خیابان ولیعصر 900 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. بنابراین خانه‌های نوساز امیربهادر حدودا متری یک میلیون تومان برایتان آب می‌خورد. این در حالی است که یک واحد  نوساز110 متری و سه خوابه در امیریه، 980 میلیون تومان به فروش می‌رسد، یعنی حدودا متری 870 هزار تومان!

خانه‌های قدیمی‌تر اما قیمت‌های خیلی کمتری دارند که شانس صاحب ملک شدنتان را افزایش می‌دهند. برای مثال در دیوار یک ملک 43 متری در امیربهادر با 19 سال سن ساخت، 200 میلیون تومان آگهی شده است، یعنی متری حدودا 460 هزار تومان. در حالی که در میان آگهی‌های خرید خانه در امیریه، واحدی 44 متری، بازسازی شده در یک ساختمان 13 ساله 205 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

درست متوجه شدید، خرید خانه در امیریه با وجود تمام مزیت‌هایش با قیمت کمتری نسبت به امیربهادر معامله می‌شود!


منبع : ویرلن
کد N2034084

وبگردی