آفتاب

زمان کم است و جهان پهناور! پس سفرتان را آغاز کنید

زمان کم است و جهان پهناور! پس سفرتان را آغاز کنید

چه راهی پیشنهاد میکنید که به کاهش استرس در شما کمک کند و بتواند تا حدودی اضطراب را در زندگی تان برطرف کند !

چه راهی پیشنهاد میکنید که به کاهش استرس در شما کمک کند و بتواند تا حدودی اضطراب را در زندگی تان برطرف کند !
اگر میخواهید تنوعی به زندگی تان بیاورید و خاطرات خوبی برای خود رقم بزنید ، بهترین انتخاب رفتن به سفر است .
به سفربروید تا بتوانید با درک تفاوت های کوچک و بزرگ ، ذهن خود را به سمت دنیای جدیدی سوق دهید .گاهی همین سفرها باعث می شود که شما ارزش داشته هایتان را بدانید و با نگاه مثبت تری به زندگی نگاه کنید.
آیا می خواهید برای یک بازه چند روزه هم که شده ، در زندگی راه خودتان را بروید و از چهارچوب های دست و پا گیر روزمره رها شوید ، بیایید به یک جای جدید سفر کنید و خود را تا جایی که میتوانید غافلگیر کنید!
اگر محیای سفر شده اید ، میتوانید جاذبه های گردشگری پیشنهادی ما را هم بررسی کنید ، شاید انتخاب شما یکی از این گزینه ها باشد.
ساحل کایت دبی
اگر علاقه مند به هیجان ورزش های آبی و ساحلی هستید،  سر زدن به ساحل کایت را در لیست تفریحات الزامی سفر خود بگنجانید . همانطور که از نام آن پیدا ست ، در ساحل کایت میتوانید در تمام روز شاهد بادبادک هایی باشید که به آسمان می روند و میان باد می لغزند و آسمانی پر از رنگ و شور کودکانه خلق میکنند که در کمتر جایی یافت میشود. دراین ساحل بار دیگر مطمئن خواهید شد که آسمان همه جا یک رنگ نیست!
ساحل کایت در کنار ساحل "ام سقیم" واقع شده و یکی از سواحل رایگان دبی می باشد که از نمای فوق العاده ای از برج العرب بهره میبرد و همین امر آن را بسیار منحصر به فرد کرده است. این ساحل به عنوان "بهترین ساحل خانوادگی" در دبی برگزیده شده است .

برخی از سواحل دبی دسترسی خوبی به شهر و وسایل نقلیه دارند. ساحل کایت دبی هم جزو همین دسته می باشد . ساحل بادبادک دقیقا در انتهای جنوبی ساحل جمیرا و نزدیک منطقه ی مارینا قرار گرفته است. نزدیک ترین جاده به این ساحل ، جاده ی المناره است .  
در این ساحل خیلی هم بیکار نخواهید ماند . اگر اهل ورزش هستید می توانید در پیست پیاده روی 14 کیلومتری ساحل کایت دبی که مخصوص دوندگان طراحی شده، بدوید یا پیاده روی کنید . این مسیر حاصل بهم پیوستن چندین ساحل است و در طول آن بسیاری از وسایل ورزشی متنوع به ورزش دوستان ارائه میگردد تا از انرژی خود استفاده کنند و شاداب بمانند .
طراحی یک زمین حرفه ای اسکیت، به وسعت 3100 متر مشابه یک خیابان ساده شهری ،  فرصت ایده آلی است برای کسانی که می خواهند به انجام حرکات نمایشی با اسکیت بپردازند.
زمین های والیبال مختلفی در ساحل کایت وجود دارد که میزبان برگزاری لیگ ها و مسابقات مخصوص والیبال است که در صورت تمایل می توانید در آنها شرکت کنید.
اگر اهل مطالعه هستید و میخواهید از هر فرصتی برای افزایش گنجینه اطلاعاتتان استفاده کنید  و  مایلید که ضمن استراحت در کنار ساحل ، به کتاب خواندن مشغول شوید، کتابخانه کوچک ساحل ، این امکان را برای شما فراهم  خواهد کرد .
اگر دوست دارید از تفریحات آبی لذت ببرید نگران تجهیزات آن نباشید زیرا شرکتهای مخصوصی برای اجاره مایحتاج کلیه ورزش های آبی در اکثر سواحل دبی از جمله ساحل کایت وجود دارند تا تجهیزات لازم را به شما ارائه دهند . در ساحل کایت دبی می توانید به paddle boarding یا  ایستادن روی تخته های اسکی و قایق سواری و پارو زدن بپردازید ،قایق موزی سوار شوید، ماهیگیری کنید و... به علاوه این ساحل محبوبترین مکان برای غواصی در دبی است که انتخابی به یادماندنی برای گردشگران تور دبی خواهد بود
به والدین توصیه میکنیم کودکانتان را حتما به پارک جهان سیم یا wire world  ببرند .شیطنت و چالش برای پیدا کردن مسیر در شبکه های تو در توی طناب ها و سیم ها و بالا و پایین رفتن از آنها ، تجربه ای خاطره انگیز را برای خردسالان به ارمغان خواهد آورد .
قطعا بعد از این همه تفریح هیجان انگیز گرسنه خواهید شد به همین منظور گزینه های غذاخوری متعددی برایتان در نظر گرفته شده است :  می توانید با مراجعه به واگن های غذای ساحلی مثل واگنهای SALT و Taqado Mexican Kitchen انواع فست فودهای خوشمزه نظیر برگر ، ، کباب و هات داگ  و همچنین غذاهای آسیایی و عربی نوش جان کنید. هر چند که در گذشته به شما اجازه داده میشد که منقل برپا کنید و کباب دلخواهتان را تهیه کنید اما در حال حاضر این فرصت از مراجعین ساحل کایت سلب شده است.
بازار بزرگ استانبول
در سفر به ترکیه حتما نام بازار استانبول به گوش شما می خورد. مخصوصا افرادی که برای خرید به ترکیه سفر می کنند، حتما خرید از این بازار به آنان توصیه می شود.
کاپالی چارشی یا همان بازار سرپوشیده استانبول، بزرگترین بازار تاریخی و سرپوشیده جهان، از جمله مکان-های باستانی و در عین حال تجاری استانبول است که روزانه علاوه بر مشتریان همیشگی، علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند.
این بازار قدیمی از جمله مکان هایی است که به دستور سلطان محمد در قرن 15 میلادی ساخته شده و قرن-هاست که محل تجارت و کسب روزی اهالی استانبول بوده است.
پیشنهادی که به گردشگران تور استانبول می شود این است که هیچگاه با همه پولی که برای سفر در نظر گرفته اید وارد این بازار نشوید. چون با جیب های خالی بر می گردید.

این بازار مانند مراکز خرید معمولی نیست و هرچیزی که نیاز داشته باشید، می توانید در آن پیدا کنید.
تنوع اجناس در این بازار بسیار زیاد است. پس برای خرید سوغاتی اولین چیزهایی که می بینید را نخرید. دیدن تنوع بسیار بالای اجناس و قیمت های مناسب تر در دیگر مغازه ها پشیمان می شوید.
نکته دیگر اینکه قبل از ورود به بازار از آنچه که نیاز دارید لیستی تهیه کنید. در غیر این صورت زرق و برق های خیره کننده این بازار و همچنین اصرار فروشندگان اجازه فکر کردن به شما نمی دهند و در آخر مجموعه ای از خریدهای غیر ضروری را در سبد خود می بینید.
مورد دیگر اینکه حتما از نقشه راهنمای بازار و ساعات شروع به کار و تعطیلی بازار اطلاع یابید. توجه داشته باشید که این بازار همه روزه از 9 صبح تا 7 بعدازظهر باز است و در روزهای یکشنبه و همچنین اعیاد رسمی نیز تعطیل است.
چانه زدن برای خرید در این بازار از واجبات است. چرا که فروشندگان غالبا درصدی را برای چانه بر اجناس خود اضافه می کنند و در صورت چانه نزدن برای خرید، ضرر می کنید.
علاوه بر قدمت تاریخی و زیبایی های این بازار که هرساله علاقمندان خاص خود را جذب می کند، قیمت های مناسب اجناسی که در آن به فروش می رسد، باعث شده هر ساله جمعیت زیادی تنها به قصد خرید وارد این بازار شوند. به طوری که آمار بازدید کنندگان از این بازار با آثار باستانی مشهور دنیا همچون اهرام ثلاثه برابری می کند.
این مکان هزارتو که دنیایی از رنگ و هنر و سلیقه های گوناگون است، خود را در دل همه بازدید کنندگانش جا کرده و از جمله محدود مکان هایی است که دیدن از آن حتی برای بار چندم هم لذت بخش است و تکراری نمی شود.
تقسیم بندی های صورت گرفته برای بخش های مختلف این بازار از زمان عثمانی تاکنون ثابت بوده است. به طوری که هر خیابان مختص فروش یک جنس در نظر گرفته شده بود.
اشیاء خرده ریز و زیورآلات بدلی از جمله اجناسی است که در بین گردشگران طرفدارهای زیادی دارد. اما مغازه های گلیم و قالیچه فروشی کالاهای چرمی، محصولات سرامیکی، طلا و پارچه و منسوجات و مخصوصا پوشاک هم از اجناس پر فروش و مورد علاقه گردشگران است که برای خرید سوغاتی از این مغازه ها دیدن می کنند.
بخش مرکزی بازار که قلب بازار هم محسوب می شود، محل خرید و فروش اجناس عتیقه و ارزشمند است. در بازدید از این مغازه ها حس می کنید که از یک موزه آثار باستانی دیدن می کنید.
سرو صدا و رفت و آمد انبوه جمعیت و زرق و برق اجناس متنوع بازار حس خوبی را به شما می دهد به حدی که دل کندن از بازار را برای شما سخت می کند.
پس از بازدید این بازار بزرگ و رنگارنگ اگر انرژی داشتید به بازار ادویه هم سر بزنید. این بخش در ادامه بازار بزرگ است و دیدن آن جذابیت های خاص خود را دارد.
جایسالمر هند
شهر بسیار زیبای کویری جایسالمر در شهر راجستان در نزدیکی پاکستان و در صحرای تمار بنا شده است. این شهر تاریخی در قرن 12 میلادی بنا شده و پذیرای کویر دوستان و کاوشگران از نقاط مختلف است. Jaisalmer  به معنای ماسه های زرد است و به دلیل زرد بودن بناهای این شهر، به این نام شناخته می شود. در بلند ترین قسمت شهر قلعه عظیم "جایسالمر" قرار گرفته که به گفته باستان شناسان، در سال 1156 میلادی توسط حاکم آن زمان ساخته شده است. این قلعه از عظیم ترین قلعه های جهان است و امروزه بازدید از آن برای عموم گردشگران تور هند آزاد است. این شهر مرموز و زیبا دارای 9 دروازه ورودی عظیم است که در امتداد یکدیگر احداث شده اند. متاسفانه امروزه این قلعه رو به زوال است. چرا که آب به پایه های آن نفوذ کرده است. از این رو بسیاری از بازدید کنندگان در هتلی خارج از این مکان اسکان داده می شوند.
اگر به علم زمین شناسی علاقه مندید، خود را از بازدید از این شهر محروم نکنید.
برخلاف بسیاری از قلعه های دیگر در هند، جایسالمر تنها یک جاذبه گردشگری نیست، بلکه خانه ها، هتل ها و فروشگاه ها قرن هاست که در این مکان دایر هستند و مردم در آن زندگی می کنند
بنای بسیار زیبای "Nathmal Ji Ki Haveli" از اماکن دیدنی شهر است که در قرن نوزدهم توسط دو برادر معمار ساخته شده که از دو طرف شروع به ساخت بنا کردند و نتیجه آن یک عمارت متقارن و با شکوه بود. بر روی سنگ های مرمر نقوش سبک مینیاتور برای تزئینات و دکوراسیون بناها حکاکی شده است.
بنای "PATWON KI HAVELI "یکی از بزگترین بناهای شهر است که با شکوه ترین طرح ها بر روی دیوارها و سقف آن حکاکی شده است. این عمارت پنج طبقه در یکی از خیابان های خلوت شهر بنا شده و اگرچه رو به نابودی است، اما هنوز هم زیبایی های خود را حفظ کرده است.

کاخ ماندیر از بناهای مورد علاقه کاوشگران است. این عمارت دارای 5 طبقه است که هر طبقه آن دارای یک بالکن سرتاسری است که با حکاکی های بسیار هنرمندانه  بر روی سنگ های مرمر تزئین شده است.
یکی از زیباترین جاذبه های توریستی این شهر مجموعه ای متشکل از 7 معبد متصل به یکدیگر است که این سبک از معماری در نوع خود بی نظیر است. برای بازدید از این معابد باید آداب ورود به این مکان ها را رعایت کنید. کفش ها را درآورده و لوازم همراه خود را در گوشه ای کنار بگذارید و با احترام وارد شوید.
بسیاری از گردشگرانی که به این مکان سفر می کنند، در ابتدای سفر خود شتر سیاحتی کرایه می کنند. شتر سواری در چنین شرایطی تجربه عالی و شیرین برای بازدید کنندگان دارد و از طرفی هم بازدید را بسیار راحت تر و لذت بخش می کند.
دریاچه مصنوعی گادیسار در قرن نوزدهم برای تامین آب ساکنین این منطقه ساخته شد که امروزه از زیباترین مناطق شهر است.
در فاصله 6 کیلومتری از شمال شهر جایسالمر "باراباغ" یا به اصطلاح "باغ بزرگ" قرار گرفته است. این مجموعه خانه باغ ها یا مقبره های سلطنتی منتسب به ماهاراجه های جایسالمر است. موقعیت باغ طوری است که می توان زیباترین و شگفت انگیز ترین غروب ها را از این زاویه مشاهده کرد.
پارک ملی کویر بهترین و متنوع ترین اکوسیستم صحرایی را نشان می دهد. این پارک از تپه های شن و ماسه، سنگ های ناهموار، دریاچه نمک و دیگر جاذبه های شگفت انگیز تشکیل شده است. گونه های مختلف حیوانی مثل قوچ سیاه و روباه صحرایی در این ناحیه زندگی می کنند.
برای دیدن شکوه و وجلال شهر جایسالمر باید اوایل فوریه یا اواخر ژانویه به این شهر سفر کنید و در جشنواره صحرایی جایسالمر شرکت کنید.
اگر این مکان را برای بازدید انتخاب کرده اید، مطمئن باشید، سفر خوب و رویایی را در دل کویر تجربه خواهید کرد.


کد N2028992

وبگردی