آفتاب

روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح: مي گويند در منطقه حضور نداشته باشيد پس خودتان چرا هزاران كيلومتر از كشور خود گذشته و به اين منطقه آمده ايد؟

روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح: مي گويند در منطقه حضور نداشته باشيد پس خودتان چرا هزاران كيلومتر از كشور خود گذشته و به اين منطقه آمده ايد؟

دادگاه لاهه هر حكمي صادر كند ما از لحاظ وجدان عمومي پيروز اين ماجرا هستيم

به گزارش آفتاب آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئيس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح همزمان با هفته دفاع مقدس در جوار حرم امام(ره)  گفت: پيام انقلاب ما از روز اول صلح، آشتي، اجراي فرامين الهي، برادري، دوستي و حسن همجواري با همسايگانمان بود.

آقاي روحاني در مراسم رژه نيرو‌هاي مسلح با قدرداني از حضور پرشكوه مردم در ايام سوگواري و عزاداري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) به ويژه در روز‌هاي تاسوعا و عاشورا در سراسر كشور افزود: اين مراسم امسال از هر سال داراي شكوه و عظمت بيشتري بود و همه ما مديون كربلا و خون شهيدان آن بيابان سوزان سال 61 هجري هستيم.

رئيس جمهور همچنين روز شهادت امام چهارم حضرت سجاد (ع) را گرامي داشت و گفت: آن حضرت گواه و شاهد حادثه كربلا و پرچمدار دوران اسارت و تبيين كننده آن حماسه بزرگ تاريخي در طول زندگي اش بود.

آقاي روحاني افزود: سي و هشتمين سالگرد دفاع مقدس، استقامت و ايستادگي مردم، ايثار و فداكاري نيرو‌هاي مسلح در برابر متجاوزان را گرامي مي‌داريم.

رئيس جمهور گفت: حادثه‌اي كه در بعدازظهر 31 شهريور سال 59 رخ داد از جهات مختلف حائز اهميت بود.

آقاي روحاني افزود: اولين نكته آن است كه ايران آغازگر جنگ نبود و به كشوري تجاوز نكرد و قصد حمله و تجاوز به هيچ كشوري را نداشت.

رئيس جمهور گفت: پيام انقلاب ما از روز اول صلح و آشتي و اجراي فرامين الهي، برادري، دوستي و حسن همجواري با همسايگانمان بود.

­­رئيس جمهور گفت: عين ماجراي صدام براي ترامپ خواهد بود و آنچه بر سر صدام آمد بر سر آمريكا خواهد آمد.

آقاي روحاني در ادامه سخنان خود در مراسم رژه نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه ما آغازگر تنش نيستيم افزود: ما همانطور كه در سال 59 آغازگر جنگ و تجاوز نبوديم و تنها دفاع ،?مقاومت و ايستادگي كرديم و دشمن را منهدم نموديم امروز هم ما آغازگر نبوديم .

رئيس جمهور گفت: توطئه هاي فراواني در سال 95 و 96 رخ داد براي اينكه به نحوي ما را تحريك و عصباني كنند تا  از برجام خارج شويم و همه مسئوليت هاي سياسي و حقوقي آن بر دوش ما بيفتد .

وي تصريح كرد: متانت، تدبير، ?ايستادگي و آرامش  جمهوري اسلامي ايران باعث شد كه آن توطئه خنثي شود.

رئيس جمهور گفت: در مرحله دوم ترامپ فكر مي كرد روزي كه از برجام خارج شود ساعت بعد ما خارج مي شويم و با خروج ما پرونده را به شوراي امنيت خواهد برد اما در اين راه هم موفق نشد.

وي افزود:  در مرحله سوم ترامپ مي خواست متحدان خود را جمع كند و لااقل اروپا را در كنار خود داشته باشد تا آنها هم از برجام خارج شوند و بگويند ايران مقصر بوده است.

آقاي روحاني گفت: اما به جز دو رژيم منفور در اين منطقه هيچ دولت و ملتي از ترامپ حمايت نكرد .

وي  با بيان اينكه امروز در سراسر دنيا پيروزي سياسي ، حقوقي و اخلاقي از آن ماست افزود: ما به سازمانهاي بين المللي و دادگستري بين المللي لاهه شكايت برديم و  آمريكاييها از اين شكايت ما بسيار عصباني هستند .

رئيس جمهور گفت: دادگاه لاهه هر حكمي صادر كند ما از لحاظ وجدان عمومي پيروز اين ماجرا هستيم.

وي با تاكيد بر اينكه ما به عهدمان وفادار مانديم ، به قانون بين المللي احترام گذاشتيم و براي شوراي امنيت احترام قائل شديم افزود:آمريكا جنگ اقتصادي و رواني را  عليه ما آغاز كرده است و پايان اين جنگ خوش تر از پايان جنگ هشت ساله خواهد بود؛ هم زمانش بسيار كوتاه تر، هم تجربه ما بسيار بيشتر و هم دشمن ما بيش از هر زمان ديگر ضعيف تر است.

رئيس جمهور گفت: قطعا شكست خورده اين جنگ اقتصادي ، رواني و سياسي امريكا خواهد بود.

آقاي روحاني در ادامه سخنانش در مراسم رژه نيروهاي مسلح افزود: آن روز همه شرق و غرب پشت صدام جمع شدند و امروز همه شرق و غرب در كنار ما هستند و كار امريكا را محكوم مي كنند.

­رئيس جمهور گفت: ما با همان تجربه در برابر ترامپ، پيروز خواهيم شد؛ در جنگ تحميلي البته كه مردم ما را آزار و رنج دادند و مشكلاتي براي مردم ما ايجاد كردند و برخي عزيزان ما را شهيد، مصدوم و اسير كردند اما به هدف خود نرسيدند و ملت ما سرو وار ايستاد و دشمن را به شكست كشاند و پشيمانش كرد.

آقاي روحاني افزود: امروز عين آن حادثه تكرار خواهد شد و ما نخواهيم گذاشت كه امريكاييها بخواهند ملت بزرگ ما را به زانو درآورند.

­رئيس جمهور گفت: بي ترديد مشكلاتي در اين ايام براي مردم ما بوجود آورده اند و بوجود خواهند آورد اما ما از اين پيچ تاريخي با عزت و سربلندي عبور خواهيم كرد و بي ترديد مردم ما مي توانند به آينده، تدبير نظام و راهنمايي ها و هدايت هاي رهبري معظم خود و به تلاش دولت خود مطمئن باشند و اگر همه ما با هم و در كنار هم باشيم راحت تر، سريع تر و كم هزينه تر از اين ماجرا عبور خواهيم كرد.

آقاي روحاني افزود: تاريخ 8 ساله جنگ گذشت و امروز دنيا قضاوت كند كه آيا ملت ايران پيروز بود يا افلقيان؟ عزت و سربلندي از آن ملت ايران بود يا از آن صداميان؟

­رئيس جمهور گفت: تاريخ ، ماه هاي آينده نيز قضاوت خواهد كرد و شكست خورده اين جنگ اقتصادي، رواني و سياسي امريكا خواهد بود.

رئيس جمهور گفت: امروز ملت ايران در قلب مردم عراق، سوريه و لبنان جا گرفته است.

آقاي روحاني در ادامه سخنان خود در مراسم رژه نيروهاي مسلح تصريح كرد : ملت ايران پيروز خواهد بود همانطور كه در همه صحنه ها پيروز ميدان است.

وي اضافه كرد: آنها ميگويند ما از سلاح هاي دفاعي دست برداريم ?و موشك هاي خود را كنار بگذاريم، آنها مي گويند براي اينكه به برجام برگردند بايد در امور منطقه مداخله نداشته باشيم، در حالي كه بايد گفت ايران سلاح دفاعي و توانمندي دفاعي خود را كم نخواهد كرد و روز به روز بر قدرت دفاعي خود خواهد افزود.

رئيس جمهور ادامه داد: اينكه از موشك هاي ما ناراحت اند نشان مي دهد كه تاثيرگذارترين بخش ما موشك هاي ما هستند.

آقاي روحاني افزود:  مي گويند در منطقه حضور نداشته باشيد پس خودتان چرا هزاران كيلومتر از كشور خود گذشته و به اين منطقه آمده ايد؟ آمده ايد كه چه كنيد؟

وي ادامه داد: ما هميشه حافظ خليج فارس، اقيانوس هند و باب المندب بوديم و امروز كشتي هاي تجاري كه در منطقه هستند اين را مي گويند .

رئيس جمهور گفت: امروز ملت ايران در قلب مردم عراق ، سوريه ، لبنان و يمن جاي دارد شما كجا هستيد؟ شما بمب و موشك و امكاناتي به دو كشور داديد تا مردم يمن را زير بمباران خود قرار دهند؛ البته كه ايران در منطقه تاثيرگذار است و كشور بزرگ تاثيرگذار در خاورميانه است .

آقاي روحاني تاكيد كرد: ايران در برابر مظلوميت كشورها سكوت نخواهد كرد.

رئيس جمهور گفت: ما از امام حسين (ع) درس آموختيم و عشق ما كربلا، عاشورا و فرهنگ كربلاست.

آقاي روحاني در ادامه سخنانش در مراسم رژه نيروهاي مسلح افزود: دستاورد ما از كربلا ايمان، قدرت، انگيزه ، ايستادگي ، استقامت و فداكاري است و در نهايت ذلت دشمنان حق و حقيقت است.

وي گفت: از همه نيروهاي مسلح اعم از ارتش ،­ سپاه ، بسيج و نيروي انتظامي و از همه ملت ايران كه در آن هشت سال از ميهن خود دفاع كردند سپاسگزارم.

آقاي روحاني افزود: به روح همه شهيدان و امام شهيدان سلام و درود مي فرستيم و براي همه جانبازان از خداوند بزرگ شفاي عاجل آرزومنديم.
کد N1963279

وبگردی