آفتاب

غذاهای خیابانی مقاصد محبوب گردشگری

غذاهای خیابانی مقاصد محبوب گردشگری

در سفر به هر کشوری آشنایی با غذاهای آن منطقه به گردشگران در داشتن سفری لذت بخش کمک می کند.در ادامه با غذاهای خیابانی 4 مقصد محبوب گردشگری را می خوانید.

در سفر به هر کشوری آشنایی با غذاهای آن منطقه به گردشگران در داشتن سفری لذت بخش کمک می کند.در ادامه با غذاهای خیابانی 4 مقصد محبوب گردشگری را می خوانید.


غذاهای خیابانی مالزی

غذای مالزیایی تاثیر بسیاری زیادی از غذاهای چین، هند و اندونزی گرفته است. خیابان های مراکش هیجان انگیزترین غذاهای خیابانی دنیا را دارند. این غذاها با رنگ های زیبا و ترشی و ادویه های خاص مراکشی تهیه می شوند و تنوع بسیار زیادی دارند. پنانگ یکی از شهرهای بسیار زیبای مالزی است که بکر و دست نخورده از حضور بیش از حد توریست ها باقی مانده است.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور مالزی به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

این جزیره به لطف ترکیبی از غذاهای سنتی کشورهای مختلف، همچنین دستورهای غذایی با قدمت صدها سال توانسته به پایتخت غذای مالزی تبدیل شود و یکی از بهترین مقاصد غذاهای خیابانی در دنیا باشد. حتی در سال 2014 بهترین مقصد گردشگری غذایی در دنیا شناخته شد که در آن اشکال متنوعی از غذاهای سرخ شده لذیذ و سوپ های اشتهابرانگیز با مواد اولیه متفاوت مثل گوشت اردک، رازیانه و ماهی به فروش می رسد.

اگر به مالزی و به جزیره پنانگ رفتید، حتما به مکان هایی که این غذاها را ارائه می دهند، بروید و از طعم آنها بچشید. پنانگ به عنوان پایخت غذایی مالزی جذابیت های فراوانی برای تان خواهد داشت.


کجا غذا بخوریم؟

اگر به پنانگ سفر کردید در نقاط گورنی درایو، محله چینی ها، لبو کیمرلی می توانید طعم خوشمزه غذاهای مالزیایی را بچشید.

چی بخوریم؟

از غذاهایی که در سفر به پنانگ به شما پیشنهاد می کنیم، کاریمی است. این غذا از میگو، فلفل قرمز، سیر، موسیر و ... تشکیل شده و بسیار خوش آب و رنگ است. پاپیا از دیگر غذاهای مشهور این شهر است که از شلغم، میگوی پوست کنده، گوشت خرچنگ و برگ های کاهو تهیه شده و سس مخصوصی دارد. همچنین پکوی چیاپ سوپ رشته و اردک است که یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی مالزی محسوب می شود.


غذاهای خیابانی ارمنستان

پیش از خرید تور ارمنستان حتما این مطلب را بخوانید.برای هر مسافری، مهمترین سوالی که مطرح می شود این است که کجا می تواند یک غذای سنتی آن شهر یا کشور را امتحان کند. البته که در هر شهر یا کشوری رستوران های متنوع و فراوانی وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند غذا های آن ها را امتحان کنند. اما معمولا قیمت بالاتری دارند و در برخی موارد، نمی توان آن قیمت را تقبل نمود. در همچین مواقعی، فست فود ها و غذاهای خیابانی وجود دارند که با کیفیت مناسب و غذاهای خوب، با قیمتی کم، مسافران را به خود دعوت می کنند. شاورمای تومانیان

در مرکز شهرها، عموما می توان بهترین فست فود ها را پیدا نمود. یکی از بهترین های آن ها، در خیابان تومانیان یافت می گردد که می توانید به راحتی آن ها را بیابید. علاقهمندان به شاورما، می توانند در این خیابان جست وجو کرده و بهترین غذا ها را امتحان کنند. به هر حال از هر کس در خیابان بپرسید، او می تواند اطلاعات بسیار جامعی در مورد این رستوران و آدرس آن به شما بدهد زیرا این رستوران در میان مسافران تور ارزان ارمنستان بسیار معروف می باشد.


بیشتر بخوانید: تور لحظه آخری سفر باتو


این غذا را می توانید هم در رستوران و هم در پارک ها صرف کنید.

در اینجا می توانید کباب های مختلف و باربیکیو ها را انتخاب کنید. تنها چیزی که ممکن است کمی برایتان دشواری ایجاد کند، زمان تحویل سفارش است که تا پانزده دقیقه طول خواهد کشید.

مستر جیروز

این فست فود یونانی، بسیار پرطرفدار بوده و شعبه های مختلف در سراسر ایروان دارد. این غذا ها، تقریبا شبیه به شاورما می باشند و دارای قیمت ارزان هستند. این رستوران بهترین و متنوع ترین ساندویچ ها را به شما با قیمت مناسب ارایه می دهد. طراحی زیبای سیاه و قرمز رستوران و طرح کشور یونان، شما را جذب خود می کند.

هات داگ برلینی

دقیقا نزدیک به مستر جایروز، می توانید اسنک فروشی برلینا هاتداگ را ببینید. این سوسیس ها بسیار خوشمزه بوده و سس آن ها از آلمان به این رستوران آورده می شود. محیطی کوچک اما آرام و خودمانی را در این اسنک فروشی خواهید دید.


مرتاگ

در همان خیابان، می توانید مرتاگ به معنی حیاط ما را ببینید. در این رستوران می توانید لامعجون بسیار خوشطعم ترکی را تجربه کنید. طبق گفته سرآشپز این رستوران کوچک، می توانید لامعجون را فریز کرده و به اروپا برای خانواده و دوستانتان ببرید. سرویس¬دهی این رستوران کوچک به قدری سریع می باشد که در همان زمان که مسافران تور ارزان ارمنستان سفارش خود را می دهند، می توانند آن را تحویل بگیرند.

غذاهای خیابانی تایلند

کشورهای کمی در جهان وجود دارند که از نظر غذاهای خیابانی قابل مقایسه با تایلند باشند. پایتخت تایلند سالانه میلیون ها توریست از سرتاسر جهان را پذیرا می شود و شاید بین این مسافران تعداد اندکی نباشند که برای غذاهای تایلندی به این کشور سفر می کنند. غذا در شهر بانکوک بسیار ارزان قیمت است به نحوی که شاید به نظرتان غیرمنطقی هم بیاید. مثلا یک کاسه سوپ یک دلار قیمت دارد یا کیک ماهی را می توانید به قیمت یک دلار و 50 سنت بخرید. این غذاها را تقریبا می توان در تمام شهر پیدا کرد. به سختی می توانید خیابانی را پیدا کنید که در آن فروشنده ای برای فروش غذاهای خوشمزه تایلندی وجود نداشته باشد. در واقع خیابان های این شهر مانند فست فود – رستوران هستند و رنگ و بوی این غذاها توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند و وسوسه مزه کردن این غذاها لحظه ای آرام تان نخواهد گذاشت.جزئبات بیشتر قیمت هتلها و تور تایلند در سایت سفر باتو موجود است.

تایلندی ها بیشتر در خیابان غذا می خورند و برای آشنایی با فرهنگ غذایی این کشور، بهترین راه این است که در خیابان های آن با مردمش همراه شوید. البته ممکن است در بین آنها غذاهایی باشند که با ذائقه هر کسی به خصوص ایرانی ها سازگاری نداشته باشند اما غذاهای دریایی، کباب ها، سالادها و سوپ های تایلندی می توانند انتخاب خوبی باشند.

مثلا برای کسانی که غذاهای تند می پسندند سوپ تایلندی که با مرغ، میگو و قارچ در شیر نارگیل و با سس ماهی طبخ می شود، می تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین تخصص تایلندی ها در سالاد است. سالادهای میگو با بادام زمینی و جوانه بامبو، بسیار پرطرفدار هستند.

کجا غذا بخوریم؟

محله چینی ها، ویکتوری مونومت، پارک لومفینی و خیابان شارون کرانگ از مکان هایی هستند که می توانید با خیالی آسوده در آنها غذاهای خیابانی میل کنید.

چی بخوریم؟

اردک کباب شده، گوشت گریل شده، املت صدف، موز سرخ شده و نودل ماهی پیشنهاد ما به شما در خیابان های تایلند است

راهنمای شکم‌گردی در آذربایجان

چند وقت‌پیش شنیدم دلمه به عنوان میراث معنوی آذربایجان ثبت شده است. برایم جالب بود که این غذا در ایران، ارمنستان و ترکیه طرفداران زیادی دارد و حتی ترکیه‌ای‌ها ادعای زیادی در زمینه پخت دلمه دارند اما با این‌حال دلمه به نام آذربایجان ثبت شده است. به همین علت به ‌دنبال غذاهای اصیل آذربایجان رفتم.


در آذربایجان انتظار چه جور غذاهایی را باید داشته باشیم

اطلاعات در مورد غذاهای آذریایجان شما را در سفر با تور باکو کمک خواهد کرد.

دلمه (Dolma)

هیجانی‌ترین غذا در آذربایجان دلمه است چون آن را به عنوان میراث معنوی خود ثبت کرده‌اند، پس وقتی در باکو باشیم باید طعم این میراث معنوی را بچشیم. رستوران دلمه (Dolma) بهترین مکان برای چشیدن طعم میراث معنوی آذربایجان است. دلمه یک رستوران ارزان و سنتی‌ست که گردشگران عاشق طراحی و دکور داخلی آن هستند. این رستوران در زیرزمین قرار دارد و باید پله‌ها را پایین بروید و از دالان‌ها و راهروهای سنگی‌اش رد شوید تا به میزتان برسید.

دلمه ۷ منات قیمت دارد و علاوه بر دلمه برگ می‌توانید دلمه فلفل و دلمه بادمجان هم سفارش دهید. مراقب صورت‌حساب خود باشید چون ممکن است برای توریست‌ها ۱۰% حق سرویس بگیرند، اما اگر یک عکس از صورت‌حساب‌شان که حق سرویس ندارد نشان‌شان دهید شاید بیخیال حق سرویس شوند.

شاه‌پلو (Shah Plov)

شاه‌پلو شبیه قاپاما ارمنستانی‌هاست با این فرق که قاپاما را در کدو تنبل می‌ریزند و در فر می‌گذارند اما شاه‌پلو در لایه‌ای از ته‌دیگ ترد لواش قرار می‌گیرد و در پلوپز پخته می‌شود. شاه‌پلو آذری‌ها از برنج، میوه‌های خشک مانند آلو، زردآلو، کشمش و خشکبار درست می‌شود. در برخی مواقع آن‌ها از زرشک و انار نیز استفاده می‌کنند تا طعم ترش را در کنار طعم شیرین خشکبار و میوه‌ها داشته باشند.

امکان ندارد به باکو بروید و در رستوران فیروزه شاه‌پلو نخورید! رستوران فیروزه به شاه‌پلوهایش معروف است. شاه‌پلو حدودا یک ساعته می‌پزد، پس اگر نمی‌خواهید معطل شوید از قبل به رستوران زنگ بزنید تا با رسیدن شما غذا آماده باشد. فیروزه در زیرزمین است و دو بخش سیگاری‌ها و غیر سیگاری‌ها دارد. شاه‌پلو ۲۰ منات است و برای ۴ نفر کافی‌ست.

دوش‌بارا (Dushbara)

دوش‌بارا نوعی سوپ است که بسیار شبیه راویولی ایتالیایی‌ها یا Gyoza ژاپنی‌ها می‌ماند. آذربایجانی‌ها برای پخت این غذا گوشت چرخ‌کرده را داخل خمیرهای کوچکی می‌گذارند و آن‌ها را با آب سبزیجات می‌جوشانند. نتیجه سوپی بی‌نظیر است که طعم آن تا مدت‌ها زیر زبان‌تان خواهد بود.

Mangal steak house یک رستوران دو بخشی است که در یک بخش غذای سنتی آذریجانی سرو می‌کند و توسط خود آذری‌ها اداره می‌شود و در بخش دیگر استیک‌های آمریکایی و محلی که کارکنان ترکیه‌ای آشپزخانه‌اش می‌گردد. گردشگران از در سایت‌های مختلف مانند تریپ‌ادوایزر از سوپ دوشبارا این رستوران بسیار تعریف کرده و آن را خوشمزه دانستند. این رستوران تقریبا گران است و در خیابان “میرزا مصطفایف” قرار دارد و از سه‌شنبه تا یک‌شنبه موسیقی زنده سنتی دارد.





کد N1953659

وبگردی