آفتاب

افتتاح ساختمان دانشکده ریاضی و دانشکده مهندسی عمران

افتتاح ساختمان دانشکده ریاضی و دانشکده مهندسی عمران

همزمان با چهارمین روز از هفته بزرگداشت دولت ، با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، سه پروژه عمرانی دانشگاه سمنان به بهره برداری رسید و کلنگ احداث دو پروژه نیز در این دانشگاه به زمین زده شد.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی که برای بازدید از دانشگاه‌های سمنان به این استان سفر کرده است روز دوشنبه با حضور در دانشگاه سمنان، سه پروژه عمرانی شامل ساختمان دانشکده ریاضی، ساختمان دانشکده مهندسی عمران و همچنین ساختمان کتابخانه مرکزی و مرکزاسناد این دانشگاه را افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش، کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان با زیربنایی به مساحت چهار هزار و ۸۳۰ متر مربع احداث شده و شامل ۱۴ اتاق اداری، یک سالن مطالعه برادران، یک سالن مطالعه خواهران، یک سایت کامپیوتر و یک سالن همایش است.

همچنین فاز اول ساخت دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان در مساحت ۱۰ هزار متر مربع زیربنا احداث شده است و دارای چهار بلوک مجزا است که در آیین امروز، بلوکهای آموزشی و اداری آن شامل ۱۷ کلاس درس، پنج آزمایشگاه، چهار سالن مطالعه و دو اتاق دفاع از پایان نامه های تحصیلی به بهره برداری رسید که برای بهره برداری از فاز اول این دانشکده تا کنون حدود ۱۵۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

ساختمان دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه سمنان نیز که امروز توسط وزیر علوم افتتاح شد؛ در زیر بنایی به مساحت سه هزار و ۸۲ متر مربع احداث شده است و دارای شش کلاس درس، دو سایت کامپیوتر، ۳۷ اتاق استادان و ۱۴ اتاق اداری است که برای احداث این دانشکده نیز تاکنون حدود ۴۹/۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

بر اساس این گزارش، کلنگ احداث پروژه های کارگاه فناوری خیرساز در محل پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و احداث سرای دانشجویی خیرساز با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان با حضور وزیر علوم به زمین زده شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، نشست با روسای واحدهای فناور، شرکت درشورای دانشگاه وهئیت ممیزه، دیدار با خانواده شهید پازوکی ونیز افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فناوری واحد های مستقر در پارک علم وفناوری دانشگاه سمنان از دیگر برنامه های وزیر علوم، تحقیقات وفناوری در بازدید از دانشگاه سمنان است.

انتهای پیام

کد N1942933

وبگردی