آفتاب

نشست حماس با گروه‌های فلسطینی در غزه

نشست حماس با گروه‌های فلسطینی در غزه

جنبش مقاومت اسلامی حماس شامگاه امروز -یکشنبه- نشستی را با گروه های فلسطینی و کمیته هماهنگی عالی تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره در غزه برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «حسام  بدران» رئیس دایره روابط ملی حماس اعلام کرد که این نشست راس ساعت ۱۶ به وقت محلی آغاز شده و طی آن در مورد نشست‌های مهم حماس برای بررسی اوضاع جاری در نوار غزه بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

بدران اشاره کرد که این نشست در  هتل کومودور در غرب شهر غزه برگزار می‌شود.

این در حالی است که هیئتی بلندپایه از رهبران حماس در خارج از روز پنجشنبه گذشته به منظور بحث و بررسی مسائل و پرونده‌های مهم از جمله آشتی ملی و کاهش محاصره نوار غزه در این منطقه به سر می‌برد.

«سامی ابوزهری» از رهبران حماس خاطرنشان کرد که تکلیف آتش‌بس با رژیم صهیونیستی با هماهنگی و توافق تمامی گروه‌های فلسطینی در غزه مشخص خواهد شد.

سامی ابو زهری در توئیتی تاکید کرد که «شایعه‌پردازی‌های جنبش فتح بی‌ارزش است و کسی که به زندگی در سایه رژیم صهیونیستی افتخار می‌کند و با آن همکاری امنیتی می کند، حق اظهارنظر درباره رشادت‌های غزه را ندارد.»

«اسامه قواسمی» سخنگوی جنبش فتح گفته بود که امضای توافق آرام‌سازی اوضاع در باریکه غزه میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی -که هنوز محقق نشده است- «کودتایی دیگر علیه ملت و وطن و هدیه مجانی به اسرائیل» است!

قواسمی مدعی شده بود که «وحدت ملی و اجرای توافقات صورت گرفته بهتر از عقد توافق آرام‌سازی با رژیم صهیونیستی در برابر دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه است.»

وی با نادیده گرفتن این واقعیت که جنبش فتح و تشکیلات خودگردان سال‌ها قبل رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و با آن در زمینه تعقیب و بازداشت مبارزان مقاومت همکاری امنیتی انجام می‌دهند، مدعی شد که چنین توافقی در راستای منافع حزبی و گروهی تنگ‌نظرانه امضا می‌شود!

جنبش فتح در حالی چنین موضعی را اتخاذ می‌کند که مصر و برخی طرف‌های بین‌المللی در تلاش برای ارائه طرحی برای کاهش محاصره و بحران‌های انسانی نوار غزه، اجرای پروژه‌های انسانی به منظور جلوگیری از وقوع جنگ چهارم از طریق تثبیت آتش‌بس میان مقاومت و رژیم صهیونیستی هستند.

 

 

کد N1924682

وبگردی