آفتاب

تیم اقتصادی دولت نیازمند ترمیم اساسی است/ آقای رئیس‌جمهور اجازه دهید رئیس بانک مرکزی با استقلال کامل تصمیم‌گیری کند

تیم اقتصادی دولت نیازمند ترمیم اساسی است/ آقای رئیس‌جمهور اجازه دهید رئیس بانک مرکزی با استقلال کامل تصمیم‌گیری کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تیم اقتصادی دولت نیازمند ترمیم اساسی است و کسانی را که طی سالیان این آزمون را داده‌اند و عملکردشان قابل قبول نبوده نمی‌توانند ادامه راه دهند انتظار است که دولت در این باره تصمیم جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان دستور در صحن علنی با اشاره به نحوه تعامل دولت با مردم گفت: مردم در ذهن خود دغدغه‌های اقتصادی دارند و با توجه به شرایط اقتصادی دولت باید ارتباط و تعامل با مردم داشته باشند که ما در چند هفته اخیر از طرف دولت و رئیس جمهور ارتباطی را با مردم ندیده‌ایم و نداشتیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت:‌ اولین درخواست ما این است که واضح و شفاف مسائل اقتصادی را تشریح کنید و آنجایی که مردم باید کمک کنند همانطور که در همه عرصه‌ها و مثل همیشه کمک کرده‌اند امروز هم ایستاده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات ترامپ درباره اعمال تحریم‌ها گفت: ترامپ خواب آشفته دیده است که با تحریم‌های یک جانبه بتواند اقصاد ایران را دچار مشکل کند ایران کشوری با ظرفیت‌های بسیار است که دولت به عنوان پشقراول باید در عرصه اقتصادی حضور داشته باشد.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: آن مساله‌ای که امروز بر همه بازارها سایه افکنده و نگرانی‌هایی جدی ایجاد کرده مشکل ارز است ما به دوستانمان در دولت درباره این التهابات که ایجاد شده است بسته طرح دوفوریتی ساماندهی بازار ارز را پیشنهاد دادیم که بازار ثانویه ارز ساماندهی صرافی‌ها و ایجاد سپرده‌های ارزی در آن پیشنهاد مطرح شده بود که بتواند با ضمانت بانک مرکزی اجرایی شود اما با پافشاری دولت بر تصمیمی غیرتخصصی آنچه بر سر کشور آمد را دیدید و این قابل پیش‌بینی بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی این سیاست‌های جدید ارزی مطرح شده که با چند جلسه پیگیری کلیات آن تصویب شد. اگر دولت با توجه به پیش‌بینی‌های مجلس این نکات را رعایت کند انتطار می‌رود بازار ارز از این التهابات خارج شود و ما بتوانیم مسیر اقتصادی‌مان را که با مشکلاتی مواجه است برطرف کنیم و شرط آن این است که به محورهایی که در کمیسیون‌ اقتصادی و سایر کمیسیون‌های تخصصی بررسی شده توجه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اصلاح ساختار بانک مرکزی عنوان کرد: آقای رئیس جمهور اجازه دهید رئیس بانک مرکزی با استقلال کامل تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم کرمان افزود: تیم اقتصادی دولت نیازمند ترمیم اساسی است و کسانی را که طی سالیان این آزمون را داده‌اند و عملکردشان قابل قبول نبوده نمی‌توانند ادامه راه دهند انتظار است که دولت در این باره تصمیم جدی بگیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات استان کرمان خطاب به وزیر کشور گفت: آقای وزیر کشور چند ماه است که استان کرمان با سرپرستی اداره می‌شود و ما استاندار توانمند خود را به هر دلیل از دست دادیم اما انتظار داریم هر چه سریعتر برای مدیریت استان تعیین تکلیف شود چرا که این وضعیت قابل قبول نیست.

پورابراهیمی با اشاره به عدم تسریع در ساماندهی اتباع خارجی گفت: کرمان با پدیده وجود افغانستانی‌ها روبرو است که حدود ۱۰ درصد از جمعیت را تشکیل داده‌اند قرار ما این بود که در شورای عالی امنیت ملی این موضوع هر چه سریعتر بررسی شود.

پورابراهیمی در ادامه صحبت‌های خود از وضعیت راه‌آهن کرمان – یزد و جاده رواند به خراسان و گازرسانی به بخش‌هایی از استان کرمان انتقاد کرد.

کد N1924594

وبگردی