آفتاب

پایان ماجرای کودک ربایی پسربچه ۵ ساله

پایان ماجرای کودک ربایی پسربچه ۵ ساله

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو کودک ربا خبر داد که با ربودن پسربچه ۵ساله ، قصد اخاذی ۱۰۰ میلیون تومانی داشتند که دستگیر شده و کودک ربوده شده به خانواده اش بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، در توضیح این خبر گفت : ساعت ۲۰:۳۰ مورخه ۲۴تیرماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک کودک ربایی در محدوده خیابان دردشت به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ اعلام شد. بلافاصله مأمورین کلانتری ۱۴۷ در محل حاضر و با تأیید خبر اولیه ، موضوع به اداره یازدهم مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام می شود .

با حضور کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، پدر نیما در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : شخصی ناشناس طی تماس تلفنی با گوشی تلفن همراهم مدعی شد که پسرم توسط آنها ربوده شده و در ازای آزادی پسرم می بایست مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به آنها پرداخت نمایم و در غیر این صورت جنازه پسرم را برایم می فرستند .

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه خبر گفت : کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی در ادامه ی تحقیقات اطلاع پیدا کردند که در زمان ربوده شدن نیمای ۵ ساله ، خواهر ۱۱ ساله او شاهد ربوده شدن برادر کوچکتر خود بوده است. بلافاصله تحقیقات از خواهر نیما در دستور کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که نیما سوار یک موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ شده و در ادامه توسط راکب موتورسیکلت ربوده شده است.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی در خصوص شناسایی و دستگیری متهمین پرونده گفت: خواهر نیما که شاهد صحنه ربوده شدن برادرش بود در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که راننده موتورسیکلت را چندین بار به همراه یکی از اهالی مجتمع مسکونی محل زندگیشان ( همسایه طبقه بالا ) مشاهده کرده است.

با توجه به اطلاعات جدید بدست آمده از خواهر نیما، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی در ۳۰ دقیقه بامداد فردای آن روز، اقدام به دستگیری همسایه طبقه ی سوم ساختمان به نام "سعید . ک "( ۴۰ ساله ) کرده اما سعید در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط خود با ربوده شدن نیما ۵ ساله و یا آشنایی با فرد کودک ربا شد ؛ همزمان با دستگیری سعید و آغاز تحقیقات از وی ،کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که کمتر از چند ساعت از دستگیری سعید ، نیمای ۵ ساله توسط کودک ربا در خیابان رها شده که بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه پدر و مادر نیما به محل رها شدن درمحدوده میدان نبوت در شرق تهران مراجعه و موفق به پیدا کردن نیما می شوند .

با توجه به دلایل و مستندات بدست آمده ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که "سعید" یکی از متهمین اصلی پرونده است که همدستش با اطلاع از دستگیری وی و با هدف عدم ادامه رسیدگی به پرونده کودک ربایی از سوی پلیس ، نیما را رها کرده تا شاید پلیس از ادامه رسیدگی به پرونده صرف نظر کند . لذا بار دیگر تحقیقات پلیسی از سعید در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و اینبار سعید با اعتراف صریح به مشارکت مستقیم خود در انجام کودک ربایی ، همدست خود به نام پوریا . س ( ۳۵ ساله ) را به عنوان فرد کودک ربا معرفی کرد ؛ بلافاصله پوریا به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار ، حرفه ای و تحت تعقیب پلیس آگاهی مورد شناسایی قرار گرفت .

اقدامات پلیسی جهت دستگیری پوریا در شرایطی آغاز شد که وی از محل سکونتش در یکی از میادین منطقه نارمک متواری شده بود ؛ در ادامه کارآگاهان اداره یازدهم با شناسایی دقیق محل تردد پوریا ، در ساعت ۱۱:۵۰ مورخه ۲۷تیرماه موفق به دستگیری وی می شوند. در زمان دستگیری ، پوریا تلاش می کند تا با موتورسیکلت از محل متواری شود که تلاش وی برای فرار باعث تصادف وی با چندین عابر پیاده و مجروحیت آنها می شود اما با این وجود به فرار خود ادامه می دهد که نهایتا کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک چند تیر هوایی ، پوریا را از ناحیه پا مورد هدف دو گلوله قرار داده و او را دستگیر می نمایند .

پوریا در همان تحقیقات اولیه صراحتا "سعید" را به عنوان طراح و خودش را به عنوان مجری نقشه کودک ربایی معرفی و عنوان می نماید که در چند ساعتی که نیما را در اختیار داشته ، او را داخل خودرو سواری متعلق به یکی از بستگانش که به امانت گرفته بود ، نگهداری می کرده و تصور او و "سعید" آن بوده که پدر نیما بدون هیچگونه مقاومتی پول درخواستی آنها را پرداخت خواهد کرد .

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی ، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : هر دو متهم با قرار قانونی صادر شده از سوی بازپرس محترم شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران در اختیار اداره یازدهم مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .

کد N1917007

وبگردی