آفتاب

مشکلات کشور با سپردن کار به جوانان حل می‌شود

مشکلات کشور با سپردن کار به جوانان حل می‌شود

وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلام اینکه با سپردن کار به دست جوانان، کشور از مشکلاتی که دارد نجات پیدا می‌کند، تصریح کرد: جوانان با روحیه خلاق و مبتکر می‌توانند مسائل و مشکلات را از سر راه بردارند.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری، امروز در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه گندله شرکت صبانور که در منطقه کرانی شهرستان بیجار برگزار شد، با اشاره به وجود ۲۰۰ میلیون تن موجودی کنونی زنجیره فولاد در ایران، اظهار کرد: ۸۰ میلیون تن از این زنجیره در دولت یازدهم و دوازدهم افزایش پیدا کرده است و ما اکنون ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت جدید فولاد در کشور در حال اجرا داریم که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند[span dir='LTR'].

وی افزود: با تأسی به فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به اقتصاد مقاومتی، خوشبختانه در کردستان و شهرستان بیجار این رویه در پیش گرفته شده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه در زمینه تأمین آب کارخانجات ذوب آهن بحث و گفت‌وگو شده است، گفت: اگر تأیید وزارت نیرو در زمینه تأمین آب این کارخانجات اعلام نمی‌شد، برای کلنگ‌زنی حاضر نمی‌شدم.

شریعتمداری با ذکر اینکه در کنار پروژه گندله‌سازی پروژه آهن اسفنجی هم وجود دارد، ادامه داد: پروژه گندله‌سازی حدود ۱۰۰ میلیون و پروژه آهن اسفنجی حدود ۸۰۰ میلیون تومان منابع مالی نیاز است، این کلنگ‌زنی یک کلنگ‌زنی دوگانه برای هر دو پروژه است.

وی با تأکید بر اینکه هر دو پروژه با هم هویت می‌یابد، خاطرنشان کرد: در انتخاب محل این کارخانه جلسات زیادی تشکیل شد و باید با فوریت نسبت به انتخاب محل قطعی کارخانه آهن اسفنجی اقدام شود و به هیچ وجه معطلی در این امر جایز نیست.

وزیر صنعت معدن و تجارت با تأکید بر اینکه باید مراحل ساخت پروژه ها با هماهنگی و همکاری دنبال شود، یادآور شد: افتخار دولت یازدهم و دوازدهم فساد ستیزی بوده و است [span dir='LTR'] .

 شریعتمداری، همچنین در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه ذوب آهن شهرستان سقز، اظهار کرد: خوشبختانه بستر مناسبی توام با امنیت برای سرمایه‌گذاری در منطقه فراهم است.[span dir='LTR'].

وی افزود: عملیات اکتشاف معادن کردستان در اولویت قرار گرفته تا بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اعلام اینکه شروع طرح ایجاد زنجیره تولید فولاد در کردستان حرکت بسیار مناسبی است، تاکید کرد: بر این اساس باید تکمیل زنجیره تولید فولاد در سقز برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کارخانه کنسانتره برای یک هزار و ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم شغل ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: به صورت غیرمستقیم نیز برای ۵ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

شریعتمداری در پایان با تأکید بر اینکه باید فعالیت بازارچه‌های مرزی و هدفمند کردن این فعالیت‌ها در دستور کار قرار گیرد، از پیگیری بازگشایی بازارچه سیف خبر داد و یادآور شد: قبلاً هم با نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق رایزنی‌هایی صورت گرفته و از این طریق اعلام آمادگی خود را مبنی بر رفع مشکلات احتمالی مرز سیف به آنان منتقل کردیم.

وزیر صنعت، معنت و تجارت، استاندار کردستان را به پیگیری وضعیت بازگشایی بازارچه سیف ملزم کرد.

محمد شریعتمداری امروز همچنین در مراسم آغاز عملیات اجرایی تولید ٨۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در شهرستان قروه، فولاد را همچنان از پایه‌های اساسی توسعه دانست و اظهار کرد: هم اکنون ذخایر سنگ آهن کشور بر سه میلیارد تن بالغ می‌شود که این مهم نویدبخش آینده روشن برای پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه دنیا هم اکنون تولیدات فولاد خود را در مقیاس‌های بزرگ چند میلیون تنی و در کنار دریا ایجاد می‌کند، افزود: ما بخاطر ایجاد اشتغال، تولید فولاد را در نقاط مختلف کشور  ایجاد کرده‌ایم.

وزیر صنعت عنوان کرد: هم اکنون حدود ۱۱۰ میلیون تن تولید فولاد در سطح کشور در دست ایجاد و بهره برداری است. او همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه شهرستان قروه  در آینده صاحب صنایع مهمی شود، تصریح کرد: وضعیت صنعتی شهرستان قروه در قیاس با دیگر شهرستان های استان مطلوبتر است.

وی اظهار کرد: قرار است شرکت صبانور در کنار واحد تولید آهن اسفنجی نسبت به تولید کنسانتره نیز اقدام کند که این زنجیره می تواند شرایط مطلوبی را ایجاد کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی در 5000 کیلومتر مربع از شهرستان قروه اشاره کرد و افزود: امیدواریم نقاط امیدبخش بیشتری را در اکتشاف معادن جدید در قروه بیابیم.

وی در ادامه به معدن طلای زرکوه در شهرستان قروه نیز گریزی زد و گفت: در صورتی که میزان تولید طلای این معدن به پنج تن برسد، بزرگترین معدن طلای کشور خواهد بود.

او در ادامه به سنگ مرمر قروه به عنوان یک برند جهانی نیز اشاره و اعلام کرد: صنایع داخلی استان از جمله مصنوعات سنگی شهرستان باید به صورت کامل از منافع آن بهره مند شوند.

شریعتمداری افزود: معادن سنگ مرمر قروه باید به طور کامل نیازهای شهرستان را پوشش دهد و بعد از آن باید به دیگر نقاط هم صادر شود.

او حضور شرکت ایمیدرو در پروژه زنجیره فولاد کردستان را نوید بخش موفقیت این پروژه دانست وگفت: شرکت ایمیدرو از محل منابع داخلی خود باید در کمترین زمان نسبت به شروع عملیات اجرایی در دو شهرستان قروه و بیجار اقدام کند.

انتهای پیام
کد N1915039

وبگردی