آفتاب

محاکمه مرد طلافروشی که به‌خاطر اختلاف مالی، دست به قتل زد

 محاکمه مرد طلافروشی که به‌خاطر اختلاف مالی، دست به قتل زد

23 شهریور سال 92 به‌دنبال تیراندازی مرگبار در خیابان دماوند تهران کارآگاهان جنایی در محل که یک شرکت خصوصی بود حضور یافتند و با جسد پسر جوانی به‌ نام فرید روبه‌رو شدند.

ایران نوشت: 23 شهریور سال 92 به‌دنبال تیراندازی مرگبار در خیابان دماوند تهران کارآگاهان جنایی در محل که یک شرکت خصوصی بود حضور یافتند و با جسد پسر جوانی به‌ نام فرید روبه‌رو شدند.
وی که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود با دستور بازپرس کشیک قتل به پزشکی قانونی منتقل و در جریان تحقیقات مشخص شد عامل این جنایت فردی به‌ نام ناصر است که شب حادثه به محل جنایت آمده و پس از درگیری با فرید وی را با شلیک گلوله کشته و از محل گریخته است.
کارآگاهان جنایی رد متهم فراری را در هتلی در شهر اردبیل پیدا کردند. بلافاصله تیمی از کارآگاهان راهی مخفیگاه متهم شده واو را دستگیر کردند.
ناصر پس از انتقال به اداره آگاهی به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد و گفت: شب حادثه فرید و دوستش یکی از دوستان مرا کتک زده بودند و من هم برای انتقام به آنجا رفتم اما چهار نفر با قمه به طرفم حمله کردند و من نیز برای دفاع از خودم مجبور به تیراندازی شدم.
ناصر در ادامه گفت: من طلافروش بودم و از مردی به‌ نام مهران طلب داشتم اما او نه تنها پولم را نداد بلکه یکی از دوستانم را نیز با چاقو مجروح کرد. وقتی متوجه ماجرا شدم با اسلحه‌ای که داشتم به آنجا رفتم. دو تیر هوایی شلیک کردم تا آنها را بترسانم. در این میان گلوله‌ای به مقتول اصابت کرد. من مقتول (فرید) را نمی‌شناختم و هیچ اختلافی با او نداشتم. به خاطر همین، انگیزه‌ای برای قتل وجود نداشت. بعد از قتل شناسنامه‌ای جعل کرده و به سرعین اردبیل رفتم که آنجا دستگیر شدم.
این متهم پس از محاکمه به قصاص محکوم شد اما این حکم با مهر تأیید قضات دیوانعالی روبه‌رو نشد. برای همین بار دیگر ناصر صبح دیروز از زندان به شعبه دوم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محسن زالی و با حضورقاضی حسن محمدی - مستشار دادگاه - پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و درحالی که قتل فرید را پذیرفت گفت: من قبول دارم که با شلیک اسلحه من کشته شد اما باور کنید من قصد کشتن او را نداشتم اصلاً هیچ خصومتی با او نداشتم واصلا نمی‌دانستم او بالای پله‌ها ایستاده است.
وقتی دستم روی ماشه قرار گرفت از مسلح کردن اسلحه اطلاعی نداشتم ونمی‌دانستم وقتی انگشتم روی ماشه است گلوله شلیک خواهد شد. من ناخواسته و بدون اینکه بخواهم شلیک کردم و باعث مرگ مقتول شدم.
پس از پایان اظهارات متهم قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.
کد N1912484

وبگردی