آفتاب
رئیس انجمن اپتومتری ایران؛

آسیب چشم با استفاده از لنزهای متفرقه/ خدمات اپتومتری بیمه نیست

آسیب چشم با استفاده از لنزهای متفرقه/ خدمات اپتومتری بیمه نیست

رئیس انجمن اپتومتری ایران، نسبت به بروز آسیب های چشمی استفاده از لنزهای تماسی که در مراکز غیرمجاز عرضه می شود، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی میرزاجانی روز یکشنبه در نشست خبری بیست و یکمین کنگره سراسری اپتومتری ایران که از ۲۴ تا ۲۶ مرداد ۹۷ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، گفت: متاسفانه در سال گذشته بیشتر با عوارض استفاده از لنزهای تماسی که در مراکز غیرمجاز عرضه می شود، برخورد کردیم.

وی با انتقاد از دخالت افرادی که صلاحیت لازم در تجویز لنزها را ندارند، افزود: در جلساتی که با انجمن چشم پزشکان داشتیم، این اتفاق نظر حاصل شد که به شرکت های توزیع کننده لنز اعلام کنیم که لنزهای تماسی فقط از طریق چشم پزشکان و اپتومتریست ها به دست مردم برسد.

رئیس کنگره اپتومتری ایران با اشاره به عرضه لنزها در آرایشگاه ها، ادامه داد: بر اساس قانون، فقط مراکز پروانه دار اپتومتری و چشم پزشکی اجازه تجویز و ارائه لنز را دارند.

میرزاجانی افزود: هر جسمی که روی قرنیه چشم قرار می گیرد، باید با مشورت چشم پزشک و اپتومتریست باشد. زیرا، افراد فاقد صلاحیت، از حساسیت های لنز بر روی قرنیه چشم اطلاع ندارند.

وی ادامه داد: البته لنزهای متفرقه در مراکز غیرمجاز عرضه می شود و کلینیک های پروانه دار از لنزهای استاندارد استفاده می کنند.

میرزاجانی با انتقاد از نبود پوشش بیمه ای برای خدمات اپتومتری، گفت: از سه سال قبل کارهای اولیه برای پوشش بیمه ای خدمات اپتومتری در کشور انجام شده است، اما متاسفانه هنوز تعرفه های اپتومتری از جیب مردم پرداخت می شود.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران، از بیمه ها و وزارت بهداشت خواست نسبت به پوشش بیمه ای خدمات اپتومتری در جهت کاهش هزینه های سلامت، اقدام کنند.

وی افزود: پوشش بیمه ای خدمات اپتومتری به نفع مردم و بیمه هاست، زیرا، هزینه ها را کاهش می دهد.

میرزاجانی در ادامه به جلسه ای که با مسئولین جهاد دانشگاهی در ارتباط با لغو برگزاری دوره های آموزشی لنز و عینک طبی برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسئولین جهاددانشگاهی به این نتیجه رسیدند که این نوع آموزش ها مغایر با قانون بوده و می بایست این دوره ها متوقف شود.

کد N1909317

وبگردی