آفتاب

بی‌مهری مسئولان به بهبود وضعیت معیشتی آتش‌نشانان/انتظار طولانی مردان آتش برای محسوب شدن به عنوان مشاغل سخت

بی‌مهری مسئولان به بهبود وضعیت معیشتی آتش‌نشانان/انتظار طولانی مردان آتش برای محسوب شدن به عنوان مشاغل سخت

رحیمی گفت: آتش‌نشانی باید جزو مشاغل سخت و زیان‌آور تلقی شود تا علاوه بر تامین حقوق این قشر انگیزه بیشتری برای ارائه خدمت به مردم ایجاد شود.

به‌گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی (نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی) درخصوص تاکیدات رییس کمیته بودجه شورای شهر مبنی بر اصلاح حقوق آتش‌نشانان و نوسازی ناوگان آتش‌نشانی، گفت: سختی کار آتش‌نشانان مسئله ای روشن بوده و این افراد در شرایط سخت کاری به وظایف خود عمل می‌کنند، بنابراین سختی کاری این قشر از جامعه به گونه‌ای است که حساسیت کار آنها دراکثر شرایط بالا است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان علاوه بر آمادگی جسمانی و روحی باید دارای مهارت‌های فنی قابل قبول برای مدیریت بحران نیز باشند به خبرگزاری خانه ملت گفت: به طورمعمول این قشر آموزش‌های لازم را در زمان خدمت برای عملکرد بهتر فرا خواهند دید، اما نکته قابل توجه افزایش کمیت و کیفیت تجهیزات آتش‌نشانی است؛ بنابراین بخش قابل توجه کارآمدی آنها بستگی به میزان کیفیت و کمیت تجهیزات‌شان دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تاکید کرد: هرچه تجهیزات آتش‌نشانی به‌روزتر و تاثیرگذارتر باشد، قدرت عمل آنها بالاتر بوده و درجه موفقیت برای جلوگیری از آسیب به شهروندان افزایش پیدا می‌کند، بنابراین درگام اول تقویت تجهیزات آتش‌نشانی درشهرداری تهران، موضوع بسیار مهمی است؛ به ویژه درمناطق نفت‌خیز و پالایشگاهی که این افراد فعالیت بیشتری دارند.

رحیمی افزود: نکته مهم دیگر وضعیت معیشت و حقوقی آتش نشانان است که به طورحتم باید آتش نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور تلقی شود، تا علاوه بر تامین حقوق این قشر انگیزه بیشتری برای ارایه خدمت به مردم ایجاد شود؛ هرچند تاکنون آتش نشانی به صورت شغل عادی درنظرگرفته شده است، البته مجلس در خصوص رفع مشکلات آتش نشانان گام‌های موثری برداشته است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به طور قطع توجه به سختی کار و نوسازی تجهیزات آتش‌نشانی در افزایش انگیزه کاری این افراد و رفع هرگونه تبعیض تاثیر دارد، البته درصورت وجود هرگونه مشکل و مانعی در مسیر رفع مشکلات آتش‌نشانان مسائل باید با نمایندگان در مجلس در میان گذاشته شود.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از اصلاح پرداخت حقوق آتش‌نشانان از ماه جاری خبر داد و گفت: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده توسط سازمان آتش‌نشانی نسبت به نوسازی تجهیزاتی که در گذشته آسیب دیده (همچون تجهیزاتی که در حادثه پلاسکو از بین رفته) اقدام شود.

کد N1892473

وبگردی