آفتاب
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد:

بازاریابی علمی و شناخت دقیق بازار الگوی عمل شرکت های تابعه

بازاریابی علمی و شناخت دقیق بازار الگوی عمل شرکت های تابعه

بازاریابی علمی و شناخت دقیق بازارهای هدف، یکی از مهم ترین سیاست های صندوق برای سودآور کردن شرکت های تابعه است. 

به گزارش خبرگزاری مهر،جمشید تقی زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست صمیمی با مدیران ارشد صندوق و مدیرعامل و تعدادی از مدیران شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، گفت: شرکت ها باید بررسی کنند که با توجه به حجم سرمایه در اختیار خود چه میزان کسب سود کرده اند و آیا متناسب با این سرمایه و تجهیزات خود، درآمد و سودآوری داشته اند؟

تقی زاده تصریح کرد: باید بازار بین المللی مورد رصد دقیق قرار گیرد و بررسی شود که کشورهای بزرگ دنیا که حرفی برای گفتن در صنعت مورد نظر ما دارند، چه کرده اند و اگر از ظرفیت های خارجی استفاده شود خوب است؟

وی با تاکید بر ضرورت ارائه یک برنامه کوتاه مدت عملیاتی در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، گفت: اگر ضعفی وجود دارد باید به صورت عملیاتی بررسی شود و برنامه نیز باید به صورت عملیاتی ارائه شود. یکی از ضعف های موجود نبود بازاریابی مناسب و شناخت بازارهای هدف است. صادرات کالای نفتی و پتروشیمی یکی از حوزه هایی است که می توان در آن برنامه داشت.

تقی زاده با اشاره به ظرفیت های منطقه اقتصادی سهلان در آذربایجان شرقی، گفت: این منطقه در مرکز آسیای میانه و قفقاز است و وجود فرودگاه بین المللی شهید مدنی می تواند حضور ما در این منطقه را توجیه پذیر کرده و به سودآوری مورد نظر ما کمک کند. 

وی با تاکید بر اینکه حق ایجاد شرکت و افزایش سرمایه شرکت های تابعه با صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: تمامی فعالیت هایی که در این قالب باید انجام شود، حتما باید مورد تایید صندوق باشد و با اخذ مجوزهای لازم اجرایی شود. 

کد N1880764

وبگردی