آفتاب

اعتراض نماینده ترک زبان به روزنامه نداشتن ۴۰ میلیون ترک ایرانی/ تهدید به افشاگری یک نماینده

اعتراض نماینده ترک زبان به روزنامه نداشتن ۴۰ میلیون ترک ایرانی/ تهدید به افشاگری یک نماینده

امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان مجلس بود تا به سوالات علی مطهری و نادر قاضی‌پور پاسخ دهد. مطهری از پاسخ او درباره تبلیغات و تابلو نوشته‎ها به زبان انگلیسی قانع نشد و او از مجلسیان کارت زرد گرفت، اما قاضی‎پور از قید سوالش گذشت و به پاسخ وزیر را به رای نگذاشت.

به گزارش خبرآنلاین، سوال نادر قاضی‎پور درباره این بود که چرا روزنامه همشهری به عنوان ارگان شهرداری تهران، توزیع سراسری دارد و چرا در استان‎ها به شهرداری هر استان اجازه انتشار روزنامه داده نمی شود. او در بخشی از سخنانش «ترک» زبان ها را قوم اکثریت در ایران خواند و با بیان اینکه 40 میلیون ترک در ایران، حتی یک روزنامه سراسری ندارند، گفت: اما الان چون برجام، بی جام شده من از حق خودم می گذرم و سوال را به رای نمی‎گذارم ولی شما نباید حق ترک ها را نادیده بگیرید!
[span]
[span] [span](ماجرای کارت زرد گرفتن وزیر در جواب به سوال علی مطهری را اینجا بخوانید).

تهدید به افشاگری

مهرداد لاهوتی نماینده لنگررود در تذکری شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، از دستورات آخوندی درباره بندر چمخاله یاد کرد و گفت: اما روسای سازمان بنادر دستور شما را گوش نمی دهند. آنها برای یک کمربندی شهری که ربطی به سازمان بنادر ندارد 1500 میلیارد تومان هزینه کردند، اما مصوبه دولت و دستورات وزیر را اجرا نمی کنند.

او در پایان سخنانش تهدید کرد که اگر سازمان بنادر به این موارد توجه نکند، برخی مسائل این سازمان را از تریبون خواهد گفت.

حقوق شهروندی چه شد؟

بهروز بنیادی نماینده کاشمر نیز در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: شما منشور حقوق شهروندی را در مراسمی با شکوه رونمایی کردید، اما شاهد زیر پا گذاشتن آن در مواجهه با تجمعات کارگران و معلمان هستیم. حتی به بهانه های واهی به دختران و زنان این مرز و بوم بی احترامی می شود. از شما انتظار می رفت که مانع این مسائل شوید.

2727

کد N1878821

وبگردی