آفتاب

شورای امنیت حکم رفع حصر رهنورد را صادر کرده؟/ ذوالنور: گشایش‌ها احسان است نه رفع حصر/ باید توبه کنند

شورای امنیت حکم رفع حصر رهنورد را صادر کرده؟/ ذوالنور: گشایش‌ها احسان است نه رفع حصر/ باید توبه کنند

اعتمادآنلاین نوشت:قاسم میرزایی‌نیکو عضو کمیته رفع‌حصر مجلس ضمن تکذیب اخبار منتشر شده از طرف او دربرخی رسانه‌ها درباره حکم شورای امنیت ملی برای رفع حصر زهرا رهنورد، آن را شیطنت رسانه‌ای عنوان کرد.

قاسم میرزایی‌نیکو عضو کمیته رفع‌حصر مجلس در گفت‌وگویی بیان کرد: شورای امنیت ملی حکمی درباره رفع حصر خانم رهنورد صادر نکرده است و اخبار منتشر شده از طرف من در برخی رسانه‌ها شیطنت رسانه‌ای بوده است.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: اتفاقا ما استقبال می‌کنیم که حکمی صادر شود و اگر شورای عالی امنیت ملی قرار است حکمی بدهد و گشایشی صورت گیرد، امیدواریم این حکم را سریعتر بدهند.

او درباره گشایش‌های صورت گرفته درباره زهرا رهنورد گفت: به صورت شفاهی به خانم رهنورد گفته‌اند که می‌تواند رفت و آمد کند و خانواده هم می‌توانستند که رفت و آمد کنند و شب را آنجا بمانند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همان‌طور که خانواده موسوی هم گفته‌اند که اگر حکمی است به صورت رسمی اعلام شود.

قاسم میرزایی‌نیکو نماینده عضو کمیته رفع‌حصر مجلس ضمن تکذیب اخبار منتشر شده از طرف او در برخی رسانه‌ها درباره حکم شورای امنیت ملی برای رفع حصر زهرا رهنورد آن را شیطنت رسانه‌ای عنوان کرد.

گشایش‌های ایجاد شده یک احسان بود نه رفع حصر/ محصورین توبه کنند تخفیف می‌گیرند

در همین راستا یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که گشایش‌های ایجاد شده برای محصورین در راستای رفع حصر نبوده بلکه یک احسان و یک تسهیل است.

مجتبی ذوالنوری نماینده قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه رفع حصر بستگی به عملکرد مهدی کروبی دارد، گفت: «قرار بود با توبه و اعلام برات از فتنه و با جبران گذشته تخفیفاتی به محصورین داده شود اما کسانی که زیر پای او پوست موز انداختند و او را وادار به نوشتن آن نامه کردند، در حقیقت زمینه‌ها و کورسوها در راستای رفع حصر را از بین برد اما اگر او جبران کند این موضوع جای بحث دارد.»

او درباره گشایش‌های ایجاد شده برای محصورین، گفت: گشایش‌ها، گشایش‌هایی در راستای رفع حصر نبوده بلکه تنها تسهیل در روابط خانواده و بستگان با محصورین بود و اینکه قرار بود یکسری از محدودیت‌هایی که در قبل بود کم شود.

این نماینده اصولگرا، تاکید کرد: در حقیقت گشایش‌های ایجاد شده یک احسان و یک تسهیل بوده نه اینکه بگوییم قدمی است در راستای رفع حصر، و اینگونه نیست که بگوییم این قدم اول است و قدم بعدی رفع حصر است.

ذوالنوری با اشاره به اظهارنظر مطهری مبنی بر اینکه دادستان تهران قبل از تکذیب وعده رفع حصرتا پایان سال، از مافوق خود سوال می‌کرد، گفت: من از هیچ مقامی نشنیده‌ام که چنین اظهارنظری کرده باشد. من در متن اخبار حصر هستم اما این موضوع را تاکنون نشنیده‌ام.

2929

کد N1872380

وبگردی