آفتاب

راهنمای سفر به صربستان

راهنمای سفر به صربستان

سفر به بلگراد صربستان انتخابی عالی برای سفر به اروپا بدون ویزا است.

صربستان کشوری واقع در بالکان، در جنوب اروپا است. این کشور بنیانگذار و یکی از شش جمهوری فدرال سوسیالیست یوگسلاوی بود. صربستان از شمال با مجارستان، از شمال شرقی با رومانی، از جنوب شرقی با بلغارستان، ، از جنوب با مقدونیه و آلبانی، از جنوب غرب با مونته نگرو، از غرب با بوسنی و هرزگوین و از شمال غربی با کرواسی هم مرز است.
مردم صربستان بر خلاف جو غالب در اروپای شرقی، یکی از مهمان نوازترین و استقبال کننده ترین مردم اروپا هستند و در برخورد با خارجی ها، خونگرم هستند. اکثر صرب ها تا حدی به زبان انگلیسی و/ یا اسپانیایی صحبت می کنند و مشتاق هستند تا آن را تمرین کنند (اما سالمندان احتمال بیشتری دارد که به زبان آلمانی و/ یا فرانسوی صحبت کنند) بنابراین شما می توانید راه خود را از طریق پرس و جو پیدا کنید. اکثر گردشگران در بهار و تابستان به صربستان می آیند و اغلب می توانید در خیابان های بلگراد آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی را بشنوید، در حالی که گردشگران اسلوونیایی، آلمانی، اتریشی، بوسنی و مجارستانی بیشتر برای تعطیلات سال نو وارد صربستان می شوند.
صربستان کشوری با طبیعت سرسبز، زیبا و فوق العاده شاداب است و با وجود اینکه دریا ندارد اما به دلیل وجود رودهای عظیمی چون دانوب و ساوا، اقلیم متنوعی دارد. از دشتهای Vojvodina که در زمستان صحنه هایی از فیلم دکتر ژیواگو را یادآور میشوند، گرفته تا انبوهی از کوه ها و دریاچه ها و آبگیرهای وسیع و پیست های اسکی با زیبایی خیره کننده.
از نظر فرهنگی نیز صربستان در تقاطع تاریخ اروپا واقع شده و ترکیبی از فرهنگ ها، قومیت ها و ادیان اروپایی است. هفده امپراتور روم، در قلمرو صربستان امروزی متولد شده بودند و همه آنها آثاری از خود در صربستان به جای گذاشته اند و قصرهایی نزدیک محل تولد خود ساخته اند. قدیمی ترین آثار یکجا نشینی انسان در اروپا، اگر نه در جهان، در کشور صربستان یافت می شود.
گرچه شهرت صربستان طی فاجعه فروپاشی یوگوسلاوی در دهه 1990 خدشه دار شد اما امروزه صربستان به یکی از مهمترین مقاصد تفریح و سرگرمی در شرق اروپا تبدیل شده است. بخش عمده ای از شهرت صربستان بخاطر بلگراد است که با وجود بمباران ناتو در طول رژیم میلوشویچ، همچنان شهری پویا، سرزنده، آوانگارد و با اشتیاقی سیری ناپذیر برای خوشگذرانی و لذت است.
بلگراد پایتخت صربستان بخاطر وجود موزه ها و گالری های متعدد، طیف گسترده ای از رستوران ها و کافه ها و برخی از بهترین تفریحات شبانه در جنوب شرقی اروپا، قابل مقایسه با برخی از جالبترین شهرهای جهان است. امروزه نسل صربهای جوان و خلاق در بلگراد توانسته اند صربستان، این سرزمین تاریخی را که حدود 1200 سال پیش به عنوان یک حکومت تشکیل شده بود، به یک آینده روشن و امیدوارکننده هدایت کنند.



دیدنی های صربستان

بسیاری از جاذبه های گردشگری صربستان شامل قلعه های خیره کننده، صومعه های قرون وسطی، روستاهای سنتی دوست داشتنی و شهر های شلوغ با پارک های باروک و معماری آرت-دکو می باشند.
بلگراد پایتخت صربستان، یک شهر اروپایی پر جنب و جوش است که رودخانه های ساوا و دانوب از میان آن میگذرند. بلگراد شهر خوبی برای وقت گذرانی و تفریح است. در خیابان شاهزاده مایکل(خیابان اصلی پیاده روی در شهر) قدم بزنید یا در خیابان Skadarlija( یک خیابان قدیمی پر جنب و جوش و دارای روح بلگراد قدیمی، پر از رستوران و کافه) نوشیدنی صرف کنید. ساختمان های قدیمی در چهار گوشه شهر وجود دارند، از جمله قلعه کالمدان Kalemegdan که توسط سلت ها، رومی ها، بیزانس ها، صرب ها، اتریشی ها و ترک ها در طول بیش از 2000 سال ساخته شده، تغییر کرده و بازسازی شده است. کالمدان که روزگاری یک پایگاه نظامی مهم بود، در حال حاضر به عنوان پارک مرکزی بلگراد با منظره های زیبا، به ویژه در هنگام غروب خورشید، استفاده می شود. در قلعه کالمدان یک باغ وحش، موزه نظامی، کلیساهای معروف، گالری ها، پارک ها، زمین های ورزشی و غیره قرار دارد. این قلعه بزرگ دارای تعداد زیادی برج ها و بنادر مختلف و دو مسیر پیاده روی/دوچرخه سواری در طول هر دو رودخانه بلگراد است.
دیگر دیدنی های بلگراد شامل کلیسای جامع سنت ساوا، موزه ملی و قلعه قدیمی است. جزیره ی رودخانه ای آدا سیگانلیا، یک دریاچه مصنوعی با سواحل ماسه ای 8 کیلومتری دارد که طی تابستان هزاران نفر در آن آفتاب میگیرند. این محل پر جنب و جوش با انواع سرگرمی ها، کافه ها و رستوران ها است که بعضی از آنها در تمام طول سال باز هستند. Zemun در همه فصول سال باز هستند. که در حال حاضر بخشی از منطقه شهری بلگراد است، در طول تاریخ خود بطور مستقل توسعه یافته است و یک منطقه دلپذیر با هویت متمایز است.



 

بهترین وقت سفر به صربستان

در بهار و تابستان مسافران صربستان اغلب دوست دارند وقت خود را در بلگراد صرف کنند و از طبیعت زیبای از پارک های ملی گوناگون لذت ببرند. در پاییز و زمستان، گردشگران تور صربستان بیشتر از استراحتگاه های کوهستانی استقبال میکنند (یکی از محبوب ترین کاپاونیک ها، که در بی بی سی به عنوان یکی از بهترین مکان های اسکی در اروپا شناخته می شود). همچنین بسیاری از اسپاها و استراحتگاه های آبگرم مشهور مانند  Sokobanja، Niška Banja و Vrnjačka Banja جهت استراحت و تفریحات زمستانی وجود دارد.


 

سفر به صربستان

اگر چه ایرانی ها برای سفر به صربستان نیازی به ویزا ندارند، اما ماموران مرزی صربستان این حق را دارند تا بنابه صلاحدید خود از ورود افراد به خاک صربستان جلوگیری کنند.
به طور کلی ممکن است در هنگام ورود از شما سوالاتی در مورد هدفتان از سفر، محل اقامتتان در صربستان، شهرهایی که بازدید خواهید کرد و همچنین بلیط برگشت پرسیده شود. بلیط هواپیمای رفت و برگشت شما به مقصد صربستان باید قطعی و کانفرم شده باشد. اگر با بلیط یک طرفه به صربستان سفر کنید از ورود شما جلوگیری خواهد شد. همچنین رزرو هتل شما در صربستان باید با بلیط هواپیمای شما همخوانی داشته باشد و قطعی و از پیش صادر شده باشد.
چنانچه اخیرا از یکی از کشورهای حوزه شینگن ریجکت شده باشید ممکن است از ورود شما به صربستان نیز جلوگیری شود.
بهترین راه برای رهایی از نگرانی در مورد ورود به صربستان این است که از یک آژانس معتبر خدمات تور صربستان را تهیه فرمایید.  در صورت نیاز به راهنمایی با آفتاب تراول، مجری مستقیم تور صربستان تماس بگیرید: 88559925 



اطلاعات ضروری صربستان

ارز صربستان: واحد پول رسمی صربستان دینار صربستان است. در ایران تقریبا هیچ صرافی را نمیتوان پیدا کرد که این واحد پولی را داشته باشد بنابراین مسافران تور صربستان باید با خود یورو ببرند. می توانید از صرافی هایی که در صربستان هستند برای تبدیل یورو به دینار صربستان استفاده کنید. در فروشگاهها و در هنگام استفاده از تاکسی و غیره می توانید هزینه را به یورو نیز پرداخت کنید اما معمولا این کار از نظر اقتصادی به صرفه نمی باشد.
شماره تلفنهای اضطراری در صربستان شامل  پلیس 192 ، آتش نشانی 193 ، آمبولانس 194، اطلاعات 985 میباشد.
در صورت بروز هرگونه مشکل میتوانید با سفارت ایران در صربستان تماس بگیرید.
نشانی سفارت ایران در صربستان: BOTIĆEVA 3  - 11040 BELGRADE 33, PAK:116318 - REPUBLIC OF SERBIA
پیش‌شماره کشور و محل سفارت ایران در صربستان: 0038111
تلفن نمایندگی سفارت ایران در صربستان:  3674360
بخش کنسولی سفارت ایران در صربستان: 3674360



گشت و گذار در صربستان

بلگراد پایتخت صربستان دارای سیستم حمل و نقل عمومی کاملی است که شامل تراموا و اتوبوس می باشد. هر چند وسایل حمل و نقل عمومی ممکن است خیلی جدید نباشند و در بعضی موارد فاقد سیستم تهویه باشد ولی گزینه ارزان قیمتی برای افرادی است که میخواهند از تور صربستان استفاده کنند.
تاکسی در همه جای بلگراد و صربستان یافت می شود. هزینه ای که تاکسی ها از مسافر تور صربستان دریافت می کنند بستگی به مقدار مسافت طی شده دارد و به طور تقریبی به ازای هر کیلومتر باید 2 یورو پرداخت کنید. البته اکثر هزینه ها به صورت توافقی هستند و می توانید قبل از استفاده از تاکسی هزینه را با راننده طی کنید. همچنین می توانید از او بخواهید که از تاکسیمتر استفاده کند.


 
طبیعت بسیار سرسبز صربستان، آب و هوای خوب (دمای هوا مشابه تهران)، گردشهای دل انگیز روزانه و شبهای شاد بلگراد، تور صربستان نوروز 97 را یکی از بهترین انتخاب ها برای نوروز امسال کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تور صربستان با آفتاب تراول تماس بگیرید:  88559925
کد N1834921

وبگردی