آفتاب

ماجرای مجتمع آدینه رشت | امام جمعه ای که مجتمع تجاری پیش فروش کرد و...

ماجرای مجتمع آدینه رشت | امام جمعه ای که مجتمع تجاری پیش فروش کرد و...

ماجرای مجتمع آدینه رشت | مشاور رئیس بسیج دانشجویی کشور در یادداشتی ضمن انتقاد از امام جمعه ایلام، مدعی شده که امام جمعه رشت مجتمع تجاری آدینه را در جوار مصلای این شهر پیش فروش کرده و عدم تکمیل آن در موعد مقرر، موجب نارضایتی خریداران شده. چندی پیش برخی خریداران این مجتمع در تجمعی اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند...

وحید شورابی، مشاور رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در یادداشتی که خبرگزاری آنا متعلق به دانشگاه آزاد منتشر کرده، ضمن انتقاد از امام جمعه ایلام به خاطر زندگی اشرافی اش، مدعی شده که امام جمعه رشت «با پیش فروش کردن مجتمع آدینه به مردم در جوار مصلی رشت و عدم تکمیل آن به گزارش آفتاب در این یادداشت آمده است: در موعد مقرر، موجب نارضایتی گسترده خریداران این مجموعه تجاری شده است!»
در این یادداشت آمده است: در روزهایی که اقدامات مردمی و تحسین برانگیز برخی ائمه جمعه همچون آل هاشم، حاجتی، حسینی همدانی، امام جمعه سرپل ذهاب ،بهاآباد و ... که پیگیری مطالبات مردمی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و خدمت به اقشار آسیب‌پذیر را در حال تبدیل کردن به یک جریان اجتماعی امیدبخش هستند، جناب لطفی امام جمعه محترم ایلام با پرادو سواری، منتقدان زندگی شبه اشرافی‌اش را تهدید به هلاکت با «مین» کرده است!
تا جایی که شنیده شده ریخت و پاش در جشن تولد آنچنانی نوه آقای لطفی که با حضور خود ایشان در تالار مسجد ایلامیان مقیم تهران برگزار شده، صدای خانواده شهدا و انقلابیون ایلام را در آورده است که آنان نیز طی نامه‌ای به محضر رهبری اعتراض خود را به اقدامات آقای لطفی ابراز داشته‌اند.
از طرفی دیگر، آیت الله قربانی امام جمعه رشت با پیش فروش کردن مجتمع آدینه به مردم در جوار مصلی رشت و عدم تکمیل آن در موعد مقرر، موجب نارضایتی گسترده خریداران این مجموعه تجاری شده است. به طوری که هرازگاهی مالکان غرفه‌ها با برگزاری تجمعاتی مقابل دفتر امام جمعه رشت نسبت عدم تحقق تعهدات وی اعتراض می‌کنند!
بگذریم که مجتمع آدینه در کنار رودخانه ساخته شده و هر لحظه امکان نشست آن وجود دارد. اینکه ساخت مجمتع تجاری جزو وظایف و مسئولیت‌های امام جمعه یک شهر هست یا خیر هم کاری نداریم. اما اینکه جناب قربانی فرموده‌اند :«حتی یک وجب [آدینه] هم مال ما نیست و مالک اصلی آدینه ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری است!» جالب است.
ایشان به جای عذرخواهی از اشتباهات خود، رهبر معظم انقلاب را در مواجهه مستقیم با مردم قرار داده و ایشان را سپر خود کرده‌اند و از پاسخگویی شانه خالی می‌کنند. در حالی که مبرهن است رهبری به هیچ عنوان موافق این دست از اقدامات توسط ائمه جمعه نیستند.
به نظر می رسد جریان انقلابی نباید اجازه دهد هر چه آل هاشم و حاجتی ریسته‌اند (رشته اند/ریسیده اند)، امثال لطفی و قربانی پنبه کنند. انتظار می‌رود دانشجویان انقلابی در ایلام و رشت مانع از سلب اعتماد مردم به جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه شوند.

پاسخ امام جمعه رشت به انتقادات درباره مجتمع آدینه


آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار با اساتید، مدرسان و طلاب حوزه های علمیه گیلان به تجمعات خریداران واحدهای مجتمع آدینه رشت واکنش نشان داد و در جملاتی به شرح زیر اظهار کرد:
۱۵۰ میلیون تومان در ماه باید بدهم. اگر یک ماه ندهم فردا همین ها هم تجمع میکنند که پول ما داده نشده و شکایت به دادگاه می کنند که بیمه ما رو ندادند و فلان…، قاضی هم علیه ما حکم میکند. بر روی همین مبنا مرحوم آیت الله احسانبخش آن مجتمع گلسار را ساخته بود تا بتواند خدمتی به روحانیت بکند و ما هم مجتمع آدینه را ساختیم و از آن یک وجب هم مال ما نیست و تمام آن زیر نظر مقام معظم رهبری است. مالک تمام اینها ولی امر مسلمین است. در رادیو های فضای مجازی گفتند برداشتند و فلان کردند.

واکنش به اظهارات امام جمعه رشت درباره مجتمع آدینه


حسن کربلایی در واکنش به اظهارات اخیر آیت الله قربانی درخصوص مجتمع آدینه اظهار کرد: این ساختمان آدینه در رشت، هیچ ربطی به مقام معظم رهبری ندارد، رهبری انقلاب اصولاً مخالف اینگونه کارها هستند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه آقای قربانی و مجرد معلوم الحال به اتفاق دست به چنین اقدامی زده اند، گفت: من هشت سال پیش هم این موضوع را گفتم و خطرات این نوع تصمیمات را به مدیران استان گوشزد کردم.
وی در ادامه ابراز نمود: از آقای قهرمانی مرحوم که استاندار وقت بود تا فریدونی شهردار رشت و عظمتی فرماندار و دستگاه های نظارتی دیگر همه مقصر هستند و نباید اجازه میدادند چنین عمارتی بر خلاف قوانین جاری کشور ساخته شود.
کربلایی با اشاره به اینکه اگر کسی بگوید این عمارت مربوط به ولی فقیه است، فرافکنی کرده است، خاطرنشان کرد: نباید مسئولیت تخلفات و ندانم کاری های سالیان متمادی را به گردن دیگر نهادها و اشخاص انداخت.
عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان همچنین افزود: امیدوارم با توجه به روشن شدن تخلفات صورت گرفته در زمین، بنا، پروانه، عوارض و…. که معمولا با نظارت آقای قربانی به عنوان شخص زین العابدین قربانی و اقدام مجرد بوده است، هرچه زودتر مدیران کشور به این موضوع رسیدگی کرده و رضایت خریداران مغازه ها را جلب کنند.

تجمع مالباختگان آدینه


جمعی از مالباختگان مجتمع آدینه رشت، در اعتراض به عدم تحویل پروژه‌ها در محل فلکه توشیبا و در مقابل مجتمع آدینه تجمع کردند. تجمع کنندگان با این شعار که «تجمع ما سیاسی نیست» خواستار رسیدگی به وضعیت واحدهای خریداری شده خود شدند.
در ادامه این تجمع، محمد فلاح شجاعی مسئول دفتر آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان ضمن حضور در جمع تجمع کنندگان با بیان اینکه پیمانکاران در این پروژه به وعده های خود عمل نکرده اند اظهار داشت: تجمع کنندگان در این ماجرا محق هستند و شخص آیت الله قربانی پیگیر این موضوع است.
وی افزود: تاکنون چند پیمانکار برای این پروژه تعیین شده است و پیمانکار فعلی برای اتمام پروژه یک برنامه زمان بندی شده تعیین کرده است و ما امیدواریم بتوانیم در این برنامه کار را به اتمام برسانیم.
در حاشیه این تجمع، یکی از خریداران مجتمع که خود را مالباخته می نامید به خبرنگار ۸دی گفت: من پروژه خود را باید در سال ۹۴ تحویل می گرفتم و با اینکه تمام سرمایه زندگی خودم را برای خرید مجتمع خرج کردم اما هنوز نتوانستم واحد خود را تحویل بگیرم.
یکی دیگر از حاضران در تجمع با بیان اینکه ساختمان مجتمع عقب افتادگی زیادی دارد گفت: من خودم پیمانکار پروژه های ساختمانی هستم اما فکر می کنم مجتمع آدینه تا ۲ سال دیگر هم حاضر نشود.
در پایان این تجمع، مقرر شد یک جلسه بین نمایندگان خریداران واحدهای تجاری آدینه با فلاح شجاعی تا دو هفته دیگر برگزار و به امور مجتمع رسیدگی شود.


کد N1833707

وبگردی