آفتاب
مدیرکل امریکای وزارت خارجه در گفت‌وگو با ایلنا:

روابط ایران و مکزیک ارتباطی به کشورهای ثالث ندارد/ ظریف به امریکای لاتین می‌رود

روابط ایران و مکزیک ارتباطی به کشورهای ثالث ندارد/ ظریف به امریکای لاتین می‌رود

مدیرکل امریکای وزارت خارجه از سفر محمدجواد ظریف به امریکای لاتین طی ماه‌های آتی خبر داد و تاکید کرد: پیرو سفری که سال گذشته آقای ظریف به امریکای لاتین داشت، وزیر امور خارجه سال آینده میلادی به امریکای لاتین خواهند رفت.

محمد کشاورززاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که وزیر امور خارجه مکزیک چه زمانی به تهران سفر می‌کند؟ گفت: برنامه سفر مسئولان کشورهای خارجی و همچنین سفر به کشورهای امریکای لاتین در حال برنامه‌ریزی است و بستگی دارد آنها در چه زمان و تاریخی این سفرها را انتخاب کنند.

روابط ایران و مکزیک پس از برجام رشد خوبی داشته است

وی در پاسخ به این سوال که قرار بود وزیر امور خارجه مکزیک امسال به تهران سفر کند. دلیل عقب افتادن این سفر چیست؟ اظهار داشت: مسائل داخلی و انتخاباتی که در مکزیک برگزار شد، موجب عقب افتادن این سفر شد.

این مدیرکل وزارت امور خارجه در تشریح روابط تهران و مکزیکوسیتی تصریح کرد: روابط ایران و مکزیک طی سال‌های اخیر به ویژه پس از برجام در عرصه تجاری رشد خوبی داشته است.

عزم مکزیکوسیتی برای گسترش روابط با تهران

کشاورززاده در پاسخ به این سوال که ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و رویکرد خصمانه وی نسبت به ایران و مکزیک تا چه اندازه در روابط دو کشور اثرگذار بوده است؟ خاطرنشان کرد: روابط ایران و مکزیک دیرینه است و ارتباطی با کشورهای ثالث ندارد اما مکزیک هم اعلام کرده است که پس از اتفاقاتی که برای پیمان نفتا رخ داد، می‌خواهیم روابط‌مان را با کشورهای دیگر متنوع بسازیم و به همین خاطر، آنها روابط‌شان را با کشورهای دیگر از جمله گسترش داده‌اند.

ظریف به امریکای لاتین می‌رود

وی از سفر محمدجواد ظریف به امریکای لاتین طی ماه‌های آتی خبر داد و ابراز داشت: پیرو سفری که سال گذشته آقای ظریف به امریکای لاتین داشت، وزیر امور خارجه سال آینده میلادی به امریکای لاتین خواهند رفت. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای سفر برخی از روسای جمهور کشورهای این منطقه به تهران هستیم. 

کد N1806377

وبگردی