آفتاب

جزئیات تشکیل کمیته حصر در فراکسیون امید مجلس/ برگزاری دو جلسه با لاریجانی

جزئیات تشکیل کمیته حصر در فراکسیون امید مجلس/ برگزاری دو جلسه با لاریجانی

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس از تشکیل کمیته حصر در این فراکسیون خبر داد و گفت که نخستین گام در عملکرد این کمیته برگزاری جلساتی با رییس مجلس شورای اسلامی است.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تشکیل کمیته حصر در فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در آخرین نشست شورای مرکزی این فراکسیون اعلام کرد: باتوجه به نگرانی‌هایی که در رابطه با سلامتی محصورین وجود دارد و مسئله رفع حصر در جریان انتخابات نیز بار‌ها به‌عنوان یک مطالبه مطرح شد، تصمیم به تشکیل کمیته‌ای به‌منظور پیگیری این مسئله گرفتیم.

او گفت: این درحالی است که این مسئله مسبوق به سابقه بوده و در گذشته نیز به‌ویژه در بحث حصر مرحوم آیت‌الله منتظری شاهد بودیم که اقداماتی انجام و کمیته‌ای نیز تشکیل شد که الحمدالله عملکرد آن موفقیت‌آمیز هم بود و به نتیجه هم رسید. 

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید خاطرنشان کرد: با این حساب هدف از تشکیل این کمیته آن است که از طرق مختلف و به دور از جار و جنجال‌های رسانه‌ای و سیاسی موضوع را پیگیری کنیم و با جلوگیری از ورود به حواشی بی‌مورد، این مسئله را به نتیجه برسانیم. 

پیگیری موضوع حصر ازطریق رایزنی با رییس مجلس در نخستین گام

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اقداماتی که تاکنون در این کمیته انجام شده، گفت: نخستین اقدام کمیته حصر این خواهد بود که با رییس مجلس دیدار کنیم و این مسئله را از طریق رایزنی با آقای لاریجانی به‌عنوان نخستین گام پیش ببریم.

برگزاری دو جلسه نماینده کمیته حصر فراکسیون امید با لاریجانی

او در عین حال تصریح کرد: البته پیش از این نیز اقداماتی در این راستا انجام شده و یکی از نمایندگان به نمایندگی از آقای عارف دو مرتبه با آقای لاریجانی صحبت‌هایی داشته است. 

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید بر لزوم قانون‌گرایی در همه امور گفت: نمی‌توان این مسئله را بیش از این ادامه داد و اگر قرار است برای پیشگیری از جرم، حکمی صادر شود باید بر اساس پشتوانه قانونی اقدام شود و لازم است این خلاء قانونی تکمیل شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس یادآور شد: نکته دیگر آن‌که به هر حال محصوران افرادی مسن هستند و در وضعیت مساعدی به‌لحاظ سلامت جسمانی نیز به‌سر نمی‌برند که این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

میرزایی نیکو در پایان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که پیش از این نیر اقداماتی با محوریت آقای عارف انجام شده بود و اکنون نیز این کمیته با این محوریت فعالیت خواهد کرد.

کد N1747000

وبگردی