آفتاب
سه داستان بر اسا ادبیات کهن؛

عرضه داستان‌های نظامی گنجوی به روایت کربلایی‌لو، فقیری و نژادحسن

عرضه داستان‌های نظامی گنجوی به روایت کربلایی‌لو، فقیری و نژادحسن

سه کتاب داستانی بر اساس متون ادبیات کهن ایران، به قلم مرتضی کربلایی‌لو، امین فقیری و طلا نژادحسن منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب‌ها از مجموعه «یکی بود یکی نبود» نشر کتاب پارسه است و نویسندگان آنها با اقتباس از متون نظامی‌گنجوی، قصه‌هایی تازه روایت کرده‌اند؛ مرتضی کربلایی‌لو قصه‌هایی از «مخزن‌الاسرار» را بازنویسی کرده، امین فقیری قصه‌هایی را براساس منظومه «خسرو و شیرین» نوشته و طلا نژادحسن از «هفت پیکر» برای قصه‌گویی استفاده کرده است.

مجموعه «یکی بود یکی نبود» با هدف احیای متون ادبی قدیمی‌و ارزشمند ایران و با درنظر گرفتن مخاطبان نوجوان، جوان و بزرگسال تهیه شده است. این مجموعه به بازنویسی و بازروایی ادبیات کهن ایران اختصاص دارد و نویسندگان این مجموعه کوشیده‌اند ساختار و زبانی جدید و امروزی را برگزینند و قصه‌ها و حکایات ادبیات کلاسیک ایران را در قالب‌هایی جدید و قابل فهم به مخاطب عام ارائه دهند.

ویژگی دیگر این کتاب‌ها، همراه بودن متن با تصویرگری است. کتاب‌های مجموعه «یکی بود یکی نبود» با یک سبک و سیاق منتشر شده‌اند. این مجموعه به سرپرستی یوسف علیخانی و با همراهی ۳۰ نویسنده‌ و ۱۰ تصویرگر کشورمان فراهم آمده است. فریبا وفی، ابوتراب خسروی، سیامک گلشیری، حمیدرضا نجفی، بهناز علیپور گسکری، ناهید طباطبایی، مریم حسینیان و محسن فرجی از دیگر نویسندگان این مجموعه هستند و سرپرست تصویرگران کتاب نیز علی بخشی است.

سه کتاب «مخزن‌الاسرار»، «خسرو و شیرین» و «هفت پیکر» به تازگی با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه برای مخاطبان نوجوان و جوان منتشر شده است.

کد N1675210

وبگردی