آفتاب
جایگاه ایران در خطر است

استعفای کی روش بدون درخواست‌ مالي/ نقش برانکو و تاج در بهم خوردن برنامه ها

 استعفای کی روش بدون درخواست‌ مالي/ نقش برانکو و تاج در بهم خوردن برنامه ها

كي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال در بيانيه‌اي رسمي درباره استعفايش توضيح داد.

به گزارش آفتاب، متن پيام کارلوس کی روش به شرح زير است: 
دوستان عزيز
در پي درخواست استعفايي كه پيش از اين داشتم، اين بيانيه رسمي را به استحضار مي‌رسانم:
۱ – در پي اتفاقات و درگيري‌هايي كه در مورد تيم ملي – از جمله درباره اردوي دوبي- پيش آمد بنده در تاريخ ششم ژانويه استعفاي خود از سمت سرمربي تيم ملي ايران را تقديم رييس فدراسيون فوتبال كردم، بدون هيچگونه درخواست مالي يا غرامت خواهي.
۲ – اين تصميم با رضايت رييس، آقاي تاج، اتخاذ شد، چرا كه ايشان اعتراف كردند كه نه شرايط لازم و نه قدرت اجرا و فراهم آوردن امكانات لازم براي فاز سوم برنامه از پيش تصويب شده تداركاتي در راه جام جهاني را به دلايل مختلف و به طور ويژه به دليل مخالفت‌هاي سيستماتيك آقاي برانكو ايوانكوويچ ندارند.
۳ – با در نظر گرفتن اينكه شرايط لازم براي فاز سوم برنامه از پيش تعيين شده آمادگي تيم ملي، مهيا نيست من نگراني جدي و حرفه‌اي خود را بابت آينده تيم ملي و موفقيت در مسير انتخابي جام جهاني ابراز كردم.
۴- بعد از ارايه استعفايم، حالا من نامه رسمي فدراسيون مبني بر رد درخواست استعفاي خود را دريافت كرده‌ام.
٥- تنها استنباط من از اين تصميم رييس و هيات رييسه فدراسيون اين است كه اين تصميم مهر تاييدي است بر اطمينان و اعتمادي كه به تعهد و تخصص شخصي و حرفه‌اي من و خدمت صادقانه و تمام و كمال من به تيم ملي وجود دارد. بابت اين موضوع سپاسگزاري فروتنانه خود را ابراز مي‌كنم و آن را نشانه‌اي براي مسووليت‌هاي بيشتري كه بر دوش من قرار دارد، مي‌دانم.
۶ – با اين وجود، مي‌خواهم به صراحت اعلام كنم كه اين فاز سوم برنامه از پيش تعيين شده آمادگي كه تيم ملي ايران را به صدر رسانده و اعتبار و شهرت تيم ملي را در سراسر جهان افزايش داده، در اين مقطع با توجه به مخالفت‌هاي مستمر و سيستماتيك آقاي برانكو و ديگر چهره‌هاي ورزشي، تمام شده تلقي مي‌شود.
۷ – از حالا به بعد، بر خلاف ديگر رقيبان كه به طور مداوم براي رسيدن به جام جهاني كار مي‌كنند، تيم ملي ايران براي بازي و تمرين فقط محدود به روزهاي فيفا و قوانين و استانداردهاي فيفا خواهد شد تا رضايت توصيه‌كنندگان محترم به تيم ملي ايران جلب شود.
۸ – اين برنامه محدود به روزهاي فيفا به هيچ‌وجه مورد حمايت من نيست بلكه با مخالفت و عدم رضايت من صورت مي‌گيرد. بر اين باورم كه اين برنامه غيرمسوولانه، موقعيت تيم ملي ايران در انتخابي جام جهاني را به خطر مي‌اندازد.
۹ – در نهايت، اجازه دهيد به صراحت بگويم: بي‌شك اين برنامه جديد در راه آمادگي جام جهاني نتيجه يك تصميم يكجانبه از سوي فدراسيون فوتبال، رييس و هيات رييسه آن است و در نتيجه مسووليت تمام و كمال آن به عهده آنهاست.
کد N1604443

وبگردی