آفتاب

آمادگی ایران برای راه‌اندازی یونیما در سوریه و افغانستان به نفع کودکان آسیب‌دیده

آمادگی ایران برای راه‌اندازی یونیما در سوریه و افغانستان به نفع کودکان آسیب‌دیده

حمیدرضا اردلان، رئیس کمیته حفاظت از میراث اتحادیه جهانی یونیما گفت: ایران آمادگی دارد یونیما را در افغانستان و سوریه به نفع کودکان آسیب دیده بدون تحمیل مالی به این دو کشور راه‌اندازی کند.

حمیدرضا اردلان، که در نشست مدیران تئاتر غرب آسیا حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر ایران مرکزیت خاورمیانه و شمال آفریقا را در اتحادیه جهانی یونیما دارد و آماده کمک به کشورهای غرب آسیا برای راه اندازی یونیما در این کشورهاست.

اردلان با اشاره به کارکرد یونیما در کشورها، آن را در راستای توسعه تئاترهای سنتی ملل مختلف خواند و گفت: یونیما در وحله اول قصد دارد عروسک‌هایی که متعلق به کشورهایی با سنن و آیین‌های مختلف است را احیا و بازسازی کند.

رئیس یونیمای ایران در بیست و دومین کنگره جهانی یونیما تصریح کرد: هدف اصلی از این کار، ترویج صلح و حمایت از حقوق بشر و تقویت زبان ها و میراث فرهنگی و تمدنی کشورهاست که در کنار آن اهدافی مانند احترام متقابل و مشی برادرانه دنبال می‌شود.

اردلان خاطرنشان کرد: امروز، یکی از بازارهای مهم جهانی، بازار عروسک و اسباب بازی است که در انحصار چند کشور قرار دارد در حالی که اغلب کشورها دارای عروسک‌های سنتی و زیبای بسیاری هستند.

او یادآور شد: برای تحقق این اهداف، لازم است این دفتر یونیما در کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا که داری پیشینه و آیین هستند، راه‌اندازی شود. به ویژه اینکه از سال ٢٠١٦ کمیسیون ویژه‌ای در یونیما برای خاورمیانه و شمال آفریقا با مرکزیت ایران راه‌اندازی شده است.

رئیس یونیمای ایران در بیست و دومین کنگره جهانی یونیما، از اعلام آمادگی ایران برای راه‌اندازی دفاتر یونیما در سوریه و افغانستان به صورت رایگان خبر داد.

کد N1537862

وبگردی