آفتاب

«نیست معشوقی ز او نزدیک تر»

«نیست معشوقی ز او نزدیک تر»

بیش از چهار دهه نقاشی و مجسمه‌های تاها بهبهانی از 14 تا 28 آبان در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، تاها بهبهانی پس از 4 سال از آخرین نمایشگاه انفرادی خود، پرندگانش را در گالری فرهنگسرای نیاوران در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. بهبهانی می‌گوید: در این مجموعه آثاری از سال 51 تا 95 خورشیدی را نمایش خواهم داد و می‌توان این نمایشگاه را مروری بر آثار من دانست.

او با اشاره به اینکه آثار قبل از دهه 50 در این نمایشگاه حضور ندارد گفت: به دلیل کمبود فضا مجبور شدم بخشی از آثار نقاشی قدیمی‌تر را حذف کنم، به همین دلیل مرور آثار من در این نمایشگاه چندان کامل نخواهد بود. امیدوارم در فرصتی دیگر بتوانم همه آثار خود را از ابتدا تا به حال نمایش دهم.

او به اشاره به اینکه60  مجسمه و 30 نقاشی در فرهنگسرای نیاوران نمایش داده می‌شود افزود: مجسمه‌های برنزی که در این مجموعه وجود دارد متعلق به 10 سال اخیر است و فکر می‌کنم مجسمه‌ها نیز سیر تکاملی داشته و در این مجموعه آثار تکنیک و محتوا بهتر از کارهای قدیمی است.

بهبهانی با بیان اینکه بخشی از آثار را از مجموعه‌های دیگر امانت گرفته و تعدادی دیگر از مجموعه شخصی هستند و در نمایشگاه به فروش خواهند رسید، ادامه داد: نمونه‌هایی از کارهای دوره‌های مختلف نقاشی من که با تکنیک‌های آبرنگ، اکریلیک، رنگ و روغن و کنده‌کاری روی فلز خلق شده‌اند را انتخاب کردم تا تکنیک‌های مختلفی را که در این 45 سال تجربه کردم به تماشاگران نشان دهم. حتما مخاطبانی که کار من را در این سالها تعقیب کرده‌اند می‌توانند سیر فعالیت من را در این نمایشگاه ببینند.

"نیست معشوقی ز او نزدیک‌تر" عنوان این نمایشگاه است که هنرمند می گوید اشاره اش به  کیفیت "هو" و "حق" است و منظور من از این تک مصراع که به عنوان نام نمایشگاه برگزیده‌ام خداوند متعال است.

بهبهانی گفت: محتوا و تم این آثار در مسیر کارهای قبلی من است و من روی تم پرنده‌ها تاکید دارم.

نمایشگاه "مروری بر آثار نقاشی و مجسمه" استاد تاها بهبهانی، با عنوان "نیست معشوقی ز او نزدیک‌تر" از جمعه 14 آبان‌ماه در فرهنگسرای نیاوران بازگشایی می‌شود و تا 28 آبان ماه دایر است. این نمایشگاه از شنبه تا پنجشنبه از ١٠ صبح تا ٨ بعدازظهر و جمعه ٢١ و ٢٨ آبان ماه ٢ تا ٨ بعد از ظهر میزبان علاقمندان است.

کد N1536918

وبگردی