آفتاب
مرادخانی به مهر پاسخ داد:

تکذیب شایعه استعفا از معاونت هنری/ حاشیه‌سازی می‌کنند

تکذیب شایعه استعفا از معاونت هنری/ حاشیه‌سازی می‌کنند

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رد شایعه استعفای خود از این سمت از تلاش معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی برای گسترش تعاملات بین المللی تئاتر ایران سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه دهم آبان ماه در حاشیه برگزاری نشست مدیران تئاتر غرب آسیا در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از مدیران تئاتر کشورهای اروپایی دعوت نکرده‌اند، توضیح داد: ما با دعوت از مدیران تئاتر غرب آسیا کار را  شروع کردیم و رویکردمان این است که درباره تئاتر به عنوان امری جهانی بیشتر کار کنیم. فکر می کنم جغرافیای غرب آسیا به دلیل اشتراکات فرهنگی که میان این کشورها وجود دارد می تواند اولین قدم در راستای این تعاملات فرهنگی هنری باشد و امیدوارم بتوانیم در سال های آینده شاهد برگزاری نشست های بیشتری با مدیران تئاتری سایر کشورهای دنیا باشیم.

وی ادامه داد: البته ما دعوت های مختلف دیگری داشتیم که دوستانی از کشورهای گرجستان و روسیه نیز در این نشست حضور پیدا کنند اما متاسفانه نتوانستند در این برنامه ها حضور داشته باشند. به هر حال امیدواریم با آمدن افرادی از کشورهای غرب آسیا راه را برای کارهای بیشتر و گسترده تر باز تر کنیم. البته گفتگو در این زمینه ها هرچه قدر بیشتر اتفاق بیفتد برای تئاتر ما مفید است و فکر می کنم اساسا تئاتر باید وارد دنیای جدیدی شود که این موضوع با نگاه ویژه به مسائل پژوهشی و پیدا کردن جایگاه تئاتر ایران در مختصات تئاتر جهان می تواند امکان ظهور و بروز پیدا کند.

مرادخانی درباره شایعه استعفای وی از سمت معاونت هنری تصریح کرد: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و من نمی دانم چنین حرف هایی از کجا آمده که دوستان رسانه ای آن را مطرح می کنند. بعضی‌ها مسائلی از این دست را مطرح می کنند که فضای موجود دچار حاشیه شود. آقای صالحی سرپرست فعلی وزارت ارشاد و آقای صالحی امیری گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دوستان بسیار خوب ما هستند و در زمینه‌های مختلف هنر نیز با هم جلساتی را برگزار کردیم که من خدمت ایشان مسائلی را مطرح کردم که بتوانیم کارهایی را ان‌شاءلله پیش ببریم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: حوزه هنر حوزه سیاسی نیست که انواع و اقسام این موضع گیری ها در آن مطرح شود. ما قرار است در حوزه فرهنگ و هنر کار کنیم و تفاوتی هم نمی کند که در چه جایی و چه جایگاهی قرار است کارهایی انجام گیرد. اما نمی دانم چه مساله ای است که از مساله ای که «هیچ گاه نبوده» داستانی درست می شود. اصلا به نظر من طرح این مساله خود مساله انحرافی است که خود موجب ایجاد حاشیه های دیگر می شود که چندان برای عرصه فرهنگ و هنر درست نیست.

کد N1536772

وبگردی